13. januar 2015 - Trening i Alfhallen

Tid for trening igjen. Igjen og igjen, Fru Blom.. blir vel ikke akkurat overtrent av dette her, men får se på det som en myk start.

(Nesten) hele Team Kisen samlet (Foto: Ø. Sirevaag)
Jeg brukte mye tid på instilling av avtrekk, denne gangen. Det var først mot slutten at jeg begynte å bli fornøyd med "tyngen" og plassering ift fingertuppen. Det tok også litt tid før jeg fant "Sauer-stillingen" denne gangen - venstrehånd mer mot kroppen, beina likt plassert. Jeg står jo mye smalere med beina enn det alle andre gjør, men tro meg - jeg har prøvd alle bredder og det gir meg ubalanse og veldig vonde hofter som går over i kramper. Jeg føler virkelig at jeg slapper av og har god balanse når jeg står i bredde med skuldrene, det føles naturlig.



Som sagt så har jeg skutt bare to ganger i år. Jeg har heller ikke rørt Saueren. Så da er det kanskje ikke så rart at jeg knoter litt ekstra med luftbørsa og leter etter en god stilling. Når jeg til slutt fant stillingen/balansen og fulgte oppskriften gikk det veldig bra både med flyt og gjennomføring generelt. Øyvind tok et "snikbilde" av den pene samlingen jeg hadde under den skytingen.

Etter den øvelsen var jeg igrunn ganske tom for energi etter mye justering, prøving/feiling, slik at fokuset forsvant. Men det var godt å både kjenne og se at ting kan fungere med mer trening og riktig fokus.


Det er veldig interessant og bra at Øyvind tar en del bilder av oss på trening. Det er vanskelig å se seg selv utenifra, og for min del la jeg merke til at jeg skakker hodet mot høyre. Det er jo ikke så rart siden jeg skyter mye med Saueren som jeg ikke ønsker å skakke. Men med luftbørsa er det ikke uvanlig å skakke. Så Øyvind tipset med om "å la børsa komme til meg" istedetfor. En grei ting å jobbe med fremover mao!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar