16. og 18. februar 2014 - Trening i Alfhallen

På grunn av jobben så gikk jeg glipp av tirsdagstreningen. Men tok det igjen med en økt på søndagen. Jeg merket godt at jeg ikke helt hadde tatt vare på godfølelsen fra Akershusserien for nesten to uker siden, men noen ganger må man prioritere andre ting enn skyting.

Jeg lot meg ikke stresse av at jeg ikke helt hadde tenningen, men så mer på det som en måte å komme raskt tilbake i form igjen. Jeg merket også at hodet ikke helt var i skytemodus etter Kragerø-turen med jobben fra torsdag til lørdag. Men som sagt - jeg var igang igjen.

To dager senere var det tid for ny tirsdagstrening med Team Kisen. Denne gangen hadde vi fått besøk av tre landslagsskyttere og det ble derfor mye finaletrening mtp at det snart er EM og world cup.

Jeg slang meg med på liggendefinalen og hadde ekstremt store forhåpninger der jeg lå med Saueren og skulle skyte på 50-meterskiva. Det var ironi. Jeg har vel ikke skutt liggende siden i høst og ikke er jeg spesielt god på det (enda) heller. Det var det der med siktet i panna med 6,5en som ikke har vært en god kombo. Heldigvis er det ikke så mye rekyl innendørs. Så det ble en sånn typisk halvveis liggendestilling - hvor jeg ikke får riktig vinkel på høyrehånden ift grepet. Sånn som jeg ligger skulle grepet vært mye lenger frem på børsa. Men cluet i slike tilfeller er å ha fokuset 100% på avspenning og være tøff på avtrekket. Så da gjorde jeg det, og med unntak av et skudd, så er jeg veldig fornøyd med skytingen. Riktignok holdt det ikke mot landslagsskytterne, men med det lille treningsgrunnlaget mitt så var ikke det noen bombe akkurat. Artig var det lell!


Ligg-finale, 50-meter ISSF-skive
Etter liggendefinalen fortsatte jeg på kne. Her jobbet jeg også veldig mye med avspenning og likevekt/balanse. Her har jeg også forsket litt på dette med skakking av børsa. I kveld funket det godt samtidig som jeg hadde et rettere hode. Her har jeg fra før skakket veldig på hodet mot høyre for å møte kinnstøtta og kunne slappe godt av. Nå gjør jeg imidlertid omvendt, noe som gjør at jeg får vekten mer over på venstresiden og dermed bedre balanse. Klarer jeg i tillegg og slappe godt av i spesielt overkroppen, venstre skulder og arm, samt ta gode, tøffe avtrekk så går det riktig så bra.


Kne, 50-meter ISSF-skive
Til slutt avsluttet jeg med en del skudd på stå. Nå tror jeg imidlertid at hodet begynte så smått å takke litt for seg, men jeg fikk i hvert fall trent videre slik at jeg forhåpentligvis skal klare å "vekke til live" det engasjementet og den tøffheten jeg hadde for etpar uker siden.. :)


Bryhn, Skovli Utne og Brekne på besøk i Alfhallen. Trivelige er de og! ;) 

Som en liten kuriositet tok jeg bilde av en 50-meterskive i pappversjon med et 22.-skudd for å minne meg selv på hvor vanskelig det er å treffe den blinken. Spesielt på stående er det ikke rart at alt må være "perfekt" for at man skal treffe tieren. Nå som alt er elektronisk er det lett å glemme vanskelighetsgraden - uansett om det går bra eller dårlig..



Så neste gang man er litt forbanna over at ting ikke vil sitte i midten i skiva 50-meter lenger borte, kanskje man bør ta et titt på dette bildet..? ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar