10. januar 2011 - Trening på NIH

I kveld har jeg trent på NIH. Det var egentlig ikke planlagt, men med hjelp fra HJ så kom jeg meg opp dit i en fei! Jeg sier jo ikke nei når jeg får en liten invitasjon.

Det var en del folk når jeg kom ca 1815 - var en del militærfolk som skjøt et eller annet, så jeg måtte vente litt før jeg fikk skyte. Ikke noe problem for meg det - jeg var bare glad for å få trene!

Skiva jeg fikk var stilt inn på 15-m DFS pga militærskytingen, så da fortsatte jeg med det. Følte det var greit å begynne der jeg sluttet av i romjula, så jeg hadde litt å sammenligne med. Så får jeg heller ta 50-meterskiva neste gang - for det er jo tross alt mye vanskeligere og bedre trening..

Skytinga gikk litt opp og ned. Jeg merker at jeg er litt ute av rutinen, men jeg husket jo mye av det jeg skulle jobbe med fra forrige trening og hadde derfor fokus på det. På kne begynte det som alltid lurvete. Prøvde derfor litt forskjellig for å se effekten av det.. Jeg merket at det i bunn og grunn kokte ned til rygg og nakke - som det også gjorde forrige gang. Men nå prøvde jeg å være veldig lite anspent i de områdene - så lite anspent at jeg ikke har like mye trykk med kjaken mot kinnstøtta.. er vel kanskje ikke sånn det skal være, men jeg husker også at jeg har hatt gode resultater med samme teknikk før om åra.. Under er de tre siste seriene - mange innertiere på den ene skiva, men en god samling på den andre skiva. Det føltes i hvert fall bra, så jeg skal fortsette og jobbe med dette. I tillegg til goooode avtrekk selvfølgelig.


Begynte litt rufsete på serien fordi jeg ikke spente av godt nok i ryggen og nakken, men når det løsnet så kom også innertierne!


Årets førte 100-serie på kne. Litt skjev, men da er det desto mer gøy å få bare tiere!


Årets første 50-serie på stå - en høyreist serie, hehe..

På stående valgte jeg å kun bruke den nye Kurt Thune-genseren. Da fikk jeg litt mer plass i jakka, samtidig som jeg også valgte å prøve å ha buksa igjen på stående. Det var litt uvant, men klart det gir jo mer støtte. Jobbet tidvis bra, men årets første 50-serie kom ikke før på de siste 5 ståendeskudda..det var omtrent samtidig som jeg kjente bittelitt av godfølelsen igjen.. Før det var det en del 49- og 48-serier. Greit nok det da - trening er unansett det eneste som hjelper ;o)

Da klokka begynte å nærme seg 21, og jeg sjekket t-baneavgangen så var det bare for meg å "hive meg rundt" og rekke banen. Ellers ville det vært en halvtime til neste. Fikk nesten ikke sagt hadet til folk, men håper jeg på tross av dette blir invitert dit opp flere ganger også - for det er så gøy å trene på NIH med dedikerte folk!!

Ellers holder jeg på med den fysiske treningen også. Denne uka blir det også en styrkeøkt for første gang på veeeeldig lenge. Det kommer til å gjøre vondt et par dager etterpå! Ellers trener jeg intervall, langkjøring osv - jeg prøver nå å fylle uka med minst 4-5 fysiske treningsøkter, for jeg meldte meg nemlig på distansen 10 km under årets Oslo Maraton. Den går av stabelen 24. og 25. september. Det er så utrolig viktig for meg å ha mål og nå, eller så kan jeg fort gå lei - spesielt når det kommer til fysisk trening. I tillegg har jeg satt meg et par andre mål og det er å delta i NM i skogsløp med skyting under årets LS i Bodø. Og jeg skal i hvert fall løpe "mini"-skogsløpet med skyting som jeg også deltok på i fjor!

Mye jobbing fremover i hvert fall, men det skal også bli veldig spennende å se hvordan den fysiske treningen påvirker skytingen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar