31. januar 2011 - Første trening med den nye skytterdressen!

Jess - da har jeg gjennomført min første treningsøkt i den nye skytterdressen min fra Kurt Thune, og jeg er SÅÅÅ fornøyd! Makan til dress! Og ikke nok med det - de klarte å sy + levere den på 4 uker - det er sørvis det!

Jeg brukte ikke lange tiden på å finne en god stilling både på kne og stående. Selvfølgelig er det veldig stiv og uvant å ha på, men samtidig gir den meg veldig god støtte. Den gamle dressen min gav meg en slags "støtte" fordi den var litt trang her og der. Men problemet var da at pulsen kom veldig tydelig frem gjennom de trange klærne. Jeg følte også at jeg hele tiden måtte jobbe veldig med balansen, og ikke fikk noe gratis.


Nå derimot har jeg relativt god plass inni, men siden dressen er så stiv så blir jeg fullstendig støttet opp. Det var litt uvant å skyte igjen, for det er en stund siden sist. Men jeg er overbevist om at med en del fokusert trening fremover så vil jeg "stole på" den nye dressen og føle selvtilliten på stående igjen. På kne må jeg også spenne av mer, for i dag var jeg unødvendig anspent i høyrehånden.


Jeg står dessuten litt bredere med beina i den nye Kurt Thune-dressen fordi jakka går lengre ned og støtter opp låra og gir bedre stabilitet til hoftene.


Utrolig hvor flinke de har vært til å fange kroppsformen min - Kurt Thune anbefales til jenter med kurver!


Første 50-serie på kne i den nye dressen..


Ble en 49-serie på stående.. Den dårlige nieren kom fordi jeg ikke var like sikker som jeg pleier pga at dette er så nytt. Men det vil jeg klare å luke bort med trening.


Og så ble det jaggu en 150-serie på kne..


Før jeg avslutta med 20 skudd på stående og 194 poeng - 2 x 48 og 2 x 49. Ikke så værst til å være første treningen i den nye dressen!

Etter de siste 20 skudda på stående begynte høyreleggen å dirre! Det samme skjedde i fjor når jeg trente til innendørs-NM, så jeg visste at det var på tide å ta kvelden. Men derfor er det desto mer viktig for meg å nå trene en del for NM nærmer seg med stormskritt. Neste trening blir mest sannsynlig til torsdag på NIH, og da håper jeg på en litt lengre økt enn i dag. Og det skal bli ARTIG! :oD

Ååå så digg det er å endelig ha ny skytterdress! Takk til pappa for tidlig bursdagsgave - jeg er sååå takknemlig!! Wuhu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar