14. januar 2010 - Støl ja!

Hu og hei. Det ble en god styrketreningsøkt på onsdagen - og tenkte som så at dette kommer jeg til å kjenne imorra. Joa, kjente det jo på torsdagen - men det var ikke så ille. Derfor tok jeg en fysisk treningsøkt + litt styrke nede på mitt nye treningssenter (det er også nyåpnet) på Hasle Torg - Fitness Xpress. Litt uvant i forhold til Vallhall Trenings- og Terapisenter som er lite, har to etasjer, er relativt trivelig innredet og som oftest ikke så folksomt. FX har et stort område hvor alle apparatene står, fargene er kalde og det var en del folk. De hadde også en gedigen "vindpropell" i taket - noe som gav god sikulasjon i lokalene. Det gjenstår også en del arbeid i lokalene og spesielt i garderobene, da de ikke rakk å få det helt ferdig til de skulle åpne. Men synes det var veldig gøy å få et nøkkelarmbånd istedetfor nøkkelkort. Armbåndet fungerer også som lås på skapene - snedig! I tillegg er det tross alt mye billigere å trene der - kun 199 kr i mnd vs. 399 kr på Vallhall.


Fresht nøkkelarmbånd - skulle vært kombinert "balansearmbånd", hehe

Jeg har fortsatt noen dager igjen å trene på Vallhall, og de kommer jeg til å bruke siden de fortsatt driver å ferdiggjør lokalene nede på FX. Uansett i dag - fredag - merker jeg innmari godt at hele kroppen er skikkelig stiv og støl etter styrketreningen. Og det betyr jo bare en ting: dette trengs! Håper at jeg kan bli mer utholden i spesielt med tanke på skytinga. Når utendørssesongen begynner blir det mye hode-skulder-kne-og-tå eller som det egentlig heter: 10-skudds grunnlag.. Så det er ikke noe vits å ligge på latsiden nei!


Jeg følger også med på andre skytterblogger der ute og leste bl. annet dette på bloggen til Simon Colstad Claussen:
"Skjelland er kanskje den skytteren i Norge med den beste teknikken noensinne. Etter to år i europatoppen og med den erfaringen han har, vet han nøyaktig hvordan han skal utføre det perfekte blinkskuddet. Han går rett på, uten nøling, positiv og offensiv tankegang, finner rytmen/flytsonen og repeterer det gang på gang i et fort tempo og på en måte så man bare blir ståendes å beundre det han driver med. Størrelsen på konkurransen spiller INGEN ROLLE for Skjelland. I et stort/viktig mesterskap er det mange utøvere som ofte sliter med angst og ikke klarer å få ut det de er gode for. Når Skjelland deltar i et stort og viktig mesterskap virker det som han går på ennå mer hardere, har en ennå mer avslappet holdning og er ennå flinkere til å repetere likt fra gang til gang."

Jeg synes dette var veldig godt forklart/skrevet av Simon. Det gir et veldig klart og tydelig bilde på hvor viktig det er å ha en overordnet tro på seg selv, samtidig som man er uredd. Har man teknikken og fokuset 100% på plass i tillegg, så er man virkelig på vei til å gjøre noe stort. Positivitet, tøffhet og et brennende engasjement - det er det som gir resultater!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar