30. november 2012 - Hjemmetrening

Det ble til slutt en liten økt med Scatten i kveld. Hadde planer om å starte litt tidligere enn 2045, men jeg tok bl.a turen opp til Oslo Østre først for å kjøpe 450 gram med blyinnlegg til å ha baki børsa. Jeg har nemlig det på Saueren utendørs, men siden 15-meterstokken er min brors, har jeg ikke lagt i noe. Men ikveld synes jeg det var på tide - og Skytterlinken hadde selvfølgelig det jeg trengte.

Økten i seg selv ble ikke like bra som jeg hadde ønsket. Det ble igjen mye puls i våpenet selv om jeg ikke var nervøs. Synes heller ikke børsa sitter spesielt godt i armkroken heller. Jobbet med balansen, slappe av i hodet/nakken, og triggerne. Det var ikke ille - men det var ikke så bra som jeg hadde ønsket! Man vil jo gjerne at ting skal være "perfekt" når man skal skyte store stevner.

Jeg jobbet effektivt i 45 minutter, og det var tungt. Men så er det jo sånn at jeg faktisk er forkjøla, hadde ikke spist middag enda og hatt en lang dag med jobb og mange andre ærender. Så da er det kanskje ikke så rart at man ikke er helt på topp energimessig..?

Da klokka bikket halv ti denne fredagskvelden, følte jeg at det var nok trening. Jeg pakket sammen og starta med middagen. Mens jeg stod det og stekte karbonadedeigen kjente jeg litt på kroppen i ståendestillingen. Hvordan ledda henger sammen, hva skjer hvis jeg gjør sånn og sånn.. kjente på det.. fortsatte videre.. hvis jeg slapper av i hodet/nakken? Hmm jo, da trekker hodet seg bakover og det samme gjør overkroppen. Noe som igjen gjør at tyngden og går mer over på høyrebeinet og det blir anspent.. hmm.. Det stemmer overens med at jeg har hatt en del irriterende spenningen i høyreleggen! SÅ da er konklusjonen foran morgendagen: ha fokus på å slappe av godt i høyreskulderen istedetfor hodet/nakken. Bruk alle triggerne og kontrollér nullstillingen - for det er du for slapp med!! Kontrollér gjerne før hvert skudd på stående - ta det som en del av avspenningen :D 

Og ps - prøv å ha det litt gøy og..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar