14. januar 2014 - Trening i Alfhallen

Det ble litt datosurr, så det var ikke Akershusserie-skyting i går allikevel. Den er først om en uke. Og det var endelig god, for jeg trenger all den treningen jeg kan få. Formen er ikke slik den var i slutten av november/begynnelsen av desember. 

Det ble en veldig lang kveld, men det blir et kort blogginnlegg.

Jeg hadde gleden av å endelig få snakke med Anne Grethe igjen. Alltid energigivende og berikende. Jeg skal ikke gå inn på alt vi snakket om - men det var godt å få tatt en prat om alt og ingenting.

Etter praten var det tid for trening på 50-meteren. Jeg synes jeg har truffet altfor mye til høyre og skjønner ikke helt hvorfor. Jeg ble tipset om å ha mer parallelle føtter. Vanligvis er høyrefoten "vridd" litt ut til høyre/bakover for å låse både bein og hofter. Så når jeg da stod der med parallelle bein føltes det som om jeg stod og vrei begge føttene innover. Kjemperar følelse, men jeg så at dette etterhvert resulterte i bedre avspenning og flerre treff på høyresiden.. en liten bieffekt var dog at skudda etterhvert la seg på venstresiden.. hmm



Ellers må jeg passe på å slappe godt av i høyreskulderen for å få lik høyde på skulderne. I tillegg hevet jeg kinnstøtten med et innlegg for å kunne slappe enda mer av i hodet. Kontrollerte med de andre stilligene og dette funket ok.

Det var mye nytt og jeg ønsket derfor å terpe ordentlig på dette mtp Akershusserien om en uke. Det endte opp med at jeg skjøt 200 skudd. Så mange skudd tror jeg nesten ikke at jeg har skutt på en vanlig trening før. Men jeg er sta. Sånn er det. Har jeg bestemt meg for at jeg skal få til noe, så skal jeg få det til. Matpakke hadde jeg og med meg, så det skulle ikke stå på det. 

Jeg merket at jeg ble sliten, men da er det ekstra god trening siden man må jobbe ekstra for å holde fokuset. Og etterhvert løsnet det skikkelig. Det "gikk på" og jeg skjøt ganske raskt og bestemt. Det var slitsomt men veldig gøy! Og de siste 25 skudda jeg skjøt var 25 tiere..! Det fristet å få tak i fem skudd til (de lå i 1 etg.) for å se om jeg kunne klare treningspers på NSF 30-skudden, men jeg lot det være. Jeg sa meg fornøyd med kveldens økt og lot meg selv leve i troen om at det hadde blitt 300 poeng.. ;)


Kveldens check-liste:
- Beina parallelle
- Slapp av/slipp opp i hofta
- Tungt hode på kinnstøtta
- Kolben "riktig plassert"
- Tøff
- Ikke lene for mye over på høyresiden
- Kjenne vekten under beina
- Kroppen må stå stille - ikke bare siktet/skiva

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar