1. juli 2014 - Trening i Alfhallen

Endelig kunne jeg ta en treningsøkt i Alfhallen igjen. Sist gang jeg gjorde det var det jo plutselig tomt på kortet og siden jeg var alene kunne jeg ikke fylle det opp! Så røk glidelåsen på skytebuksa i tillegg til at bilen var på verkstedet. Snakk om mange ting på en gang. Med all den dårlige karmaen jeg har hatt på skytebanen den siste tiden var det på tide at noe positivt skjedde - og det gjorde det jo: jeg har fått meg fast jobb! Fra og med 1. september begynner jeg som grafisk designer hos Telenorbutikken! Imellomtiden kan jeg nyte ferien med god samvittighet og lave skuldre. Det er ganske så fantastisk igrunn :)

Team Kisen tar ikke ferie :)
Så var det skytingen da.. i kveld fikk jeg fyllt opp kortet med 6000 skudd, så det skal holde en stund tenker jeg. Planen for kveldens trening var å starte med å skyte på 50-meterskiva, og deretter skyte mange grunnlag - uten å slite med hverken start av klokke, glidelåsproblemer og for lite "skudd" på kortet.

Det er like tydelig hver gang jeg skyter 50-meter: 6,5en gjør meg unøyaktig og slurvete. Ved å starte treningen med 3x20-programmet skjerper jeg skytingen min betraktelig. Bare en bitteliten unøyaktighet gjør at man fort er ute i 8eren, så fokuset må være 100% på arbeidsoppgavene og gjennomføringen. Jeg skyter ikke den riktige rekkefølgen, men starter på ligg og ender på stå. Spesielt på liggende ble den en del tulleskudd før teknikken satt som den skulle. På kne hadde jeg hele tiden følelsen om at jeg egentlig hadde lyst til å rykke til i hele kroppen. Her er det 6,5en som "snakker". Jeg må derfor være ekstra nøye med nullstillingen (selv om man alltid uansett må være det), og i tillegg fokusere på å "la det skje". Det hjalp utover i skytingen. På stående var det også en del rufsing før jeg etterhvert fikk på plass timingen og tøffheten. Spesielt de siste 10 skudda var fine, dog jeg merket meg at jeg ikke var så flink til å fokusere på riktig balanse. Mot slutten tippet jeg litt for mye over på høyresiden.

Jeg tok en bitteliten pause før jeg fortsatte treningen på simulert 200-meterskive. Nå skulle jeg skyte grunnlag. Mange grunnlag. Jeg liker ikke grunnlagsskytingen, men derfor er det viktig at jeg trener på det.

Kort fortalt: det ble fire grunnlag på rappen. Nummer 1, 3 og 4 var gode mtp gjennomføring og spenningsnivå. På det 2. grunnlaget var det null tenning på stående og skudda gikk i hytt og pine. Men det er greit for jeg skjønte grunnen til at det skjedde og kunne korrigere på den neste serien.


Til slutt avsluttet jeg treningen med en 35-skudd på tid. Gjennomføringen er jeg veldig fornøyd med. Spesielt på stående gikk det skitbra - jeg skjøt de fem skudda på max 1 minutt og 20 sekunder, men jeg var i den berømte flytsonen. Perfekt spenning, nullstilling, BALANSE (skriver det med store bokstaver fordi det er så viktig!) og god timing. Det var gøy å se at alle skudda satt i tieren også. Spenningen på kne steg litt siden jeg ikke hadde mistet noe, og jeg brukte de tre første skudda på å fintune inn nullstillingen. Men ingen rykninger i kroppen og kun en nier, så det er godkjent. På grunnlaget var pulsen enda høyere. Det merket jeg på stående, for da så jeg at alle skudda smalt litt høyt. Det stemmer forsåvidt ganske så bra med det jeg har erfart tidligere - at høy spenning tilsvarer høye skudd. Kne var ok, men vanskelig å si akkurat om de gikk inn eller ut på grunn av litt mer bevegelse i børsa, men nullstillingen virket bra. På liggende fikk jeg faktisk en liten forkiling på det nest siste skuddet. Men jeg klarte å fullføre innenfor tiden på tross av dette.  Fasiten ble faktisk 99 poeng med en høy nier på det siste ståendeskuddet og 248 poeng. Deilig å se at det funker også under press!

Til sist kronet jeg verket med en perfekt omgang - 100 poeng med 10 sentrum og 348 poeng. Fin nullstilling, litt bestemt grep rundt stokken med venstrehånden og god rytme. Under er bilder av alle seriene :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar