25. september 2010 - Klubbmesterskap bane

Bedre seint enn aldri med klubbmesterskap i slutten av september? Tja mulig, men det var innmari kaldt, og det regnet jevnt og trutt. Opplevelsen kunne nok vært bedre værmessig og ikke minst skytemessig!

Stod å klikket litt på stående før vi begynte skytinga, men sliter med at jeg ser rundt sikte på stående! Det er et eller annet som er "i veien" som gjør at nedre del av siktet - opp til der hullkornet begynner er det "svart". Har hatt det en stund, men har liksom ikke fått fiksa det. Prøvde å se litt på det nå, men fant ikke ut hva det var.. så da var det bare å skyte med det sånn.

Som vanlig begynte jeg prøveskudda med 3 skudd på stående, men siden sist hadde jeg skutt på Rygge sin "300m-bane" så jeg var ikke akkurat innskutt.. Kom med ned i liggende stilling da det var litt over 1 min igjen av skytetiden - skal si jeg jobba på for å skyte med inn! Siste skuddet gikk rett før stans og satt i innertieren, hehe. Gjennomføringen på de fem tellende liggendeskuddavar helt grei - var nøye med nullstilligen og tok gode og bestemte avtrekk. Det ble en grei 50-serie.


Så var det stående - kjente at det var smart med den lille mikrotreningen på torsdag - den hadde myket opp ryggen. Alt føltes bra, og det galdt bare å ha selvtilliten, passe på timingen og ta gode avtrekk. Tror faktisk at jeg holder børsa roligere enn noen gang! Anvisningen var også positiv - 49 poeng. Niern kom på det siste skuddet, og det fordi jeg tok meg litt "ektra" tid fordi jeg ville at det skulle bli bra..hehe.

99 poeng på de første ti skudda - veldig bra!

Så var det kne da.. Jeg var ikke nærvøs, og børsa lå rolig i blinken. Stillingen var god, jeg var avspent og tok gode og bestemte avtrekk.. Overrasket ble jeg ikke når jeg så anvisningen, for det begynner å bli en slags vane - 41 poeng med alle skudda under. Selv om jeg er vant til det, så var det selvfølgelig surt! Vet virkelig ikke hva jeg gjør galt!

Refokusering - prøveskudd neste. Skjøt fem prøveskudd på stående som jeg pleier.. Beholdt roen og fokuset videre over på grunnlaget. Følte kanskje ikke at det så helt rundt ut når jeg trakk av, men greit nok. På kne gjorde jeg som jeg pleier, og siden jeg hadde litt ekstra tid så klikket jeg en gang for å roe meg ned - skjøt de tre skudda som jeg ellers pleier å gjøre. Skrudde ingenting for å "kompensere" for den lave 41-serien. Hadde også god tid når jeg la meg ned for å skyte de siste liggendeskudda, så jeg var nøye med nullpunktet. Var ferdig 12 sekunder før tiden. Synes kanskje de fire siste skudda var litt lurvete, men var i hvert fall avpsent.
Anvisningen viste en nier på stående og to niere på kne og tilsammen 97 - noe som er helt greit. Tilsammen ble det da 237 poeng - to poeng tapt på stående - og 11(!!!) poeng tapt på kne! Sånn er det med den saken..

Omgangen var det neste. Ut i fra min forrige erfaring, så to jeg også 3-4 sekunder på førsten av omgangen til å kontrollsjekke nullpunktet sånn at jeg visste at jeg lå naturlig "midt i". Det føltes litt lurvete, og muligens fordi jeg lå litt over skiva når jeg sikta. Var også ferdig i god tid.

Anvisningen viste en nier etter magasinbyttet, men 99 er greit nok det. Jeg hadde uansett ingen sjangs til å ta igjen Espen Glosli som hadde 242 poeng innledende. Han smelte også til meg 100 på omgangen, så dermed var det han som stakk av med klubbmestertittelen. Det var voldsomt mange deltakere også - hele 3 stk..


Latterlig kneskyting - men resten var bra!


Omgangen - 99 poeng.


Til slutt skjøt vi 5 skudd kne for å skyte "Dugleiksmerket" - da erstattes ståendeserien med kneserien. Jeg spurte pent om jeg kunne skyte på stående istedet, men nei. Og da ble det nok en rævva kneserie, selv om jeg nå justerte sånn at jeg fikk mindre trykk i skuldra fra remma. Det ble 42 poeng - hurra for det. BLÆ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar