1. september 2010 - Hjemmetrening

Tok frem Scatt´en igjen for å se om det på kne er noe spesielt som skjer siden jeg nå de siste 2-3 mnd nesten hele tiden har hatt kneseriene mine under i 8´ern. Trodde egentlig ikke det skulle vise seg, spesielt siden jeg "begynte i midten".. men plutselig etter 4-5 skudd i tieren så satt de under i 8´ern! Følte nok en gang at jeg ikke gjorde noe annerledes fra det ene til det andre skuddet - men nå viste det seg altså tydelig på Scatt´en også. Det er i hvert fall ikke napping - for all siktingen jeg gjør er i samme området som selve skuddet! Merkelig..

Skjøt litt stående for å få tilbake følelsen i beinet etter kneskytingen. Gikk relativt greit - litt uvant å skyte med Scatt´en, men gikk seg bra til. Hadde bl. annet er skikkelig fin kløsesamling på ca 8 skudd på rad - nais! Gjelder bare å fortsette og trene inn arbeidsoppgavene mer tålmodighet - tørre å ta ned børsa hvis jeg holder for lenge.

Fortsatte videre på kne og jobbet nå med å virkelig prøve å kjenne etter om det kunne være noen variasjoner i kroppen - om de så er ørsmå.. Jobbet også med hvordan kolben sitter i skuldra - blir det for mye press, så kommer "møte-med-skuldra-reaksjonen". Derimot hvis jeg har en rettere knestilling, så får jeg ikke så mye press - blir nesten litt sånn som på stående. Prøver også å tippe litt til venstre for å få mesteparten av vekten fra våpene over i venstre arm/bein.
Etter at jeg hadde kjent på balansen/følelsen i kroppen og sett "reaksjonen" det gav på hvert skudd, så kunne jeg kanskje se konturene av "plutselig-lav-samling-problemet" - tror kanskje problemet sitter i ryggen? At jeg spenner meg i ryggen, men kjenner det bare såvidt. Hjalp faktisk å "tvinge" ryggen til å slappe av og føle at jeg var "tung" nedert i ryggen..


De fire siste skudda på kne med "tvunget avspent rygg" - holdeområdet er mye bedre og ingen treff under!

Husk: vær ALLTID nøye med nullpunktet i alle stillingene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar