26. februar 2013 - Trening i Alfhallen

Nok en lang og bra økt gjennomført i kveld. Dro hjemmefra ca 1815 og var tilbake 0030 :)

I kveld startet treningen med en noe spesiell økt: finaleskyting 10 meter luft med kubjelle, speaker og musikk på full guffe! Dette for å klargjøre Christina Teigen til helgens EM i Danmark. For min del så er det ikke kjempelett å skulle stille inn våpen og roe seg ned når alt ikke føles 100%. Faktisk synes jeg ikke støyen var så ille - for den var jevn. Men er no dritt når børsa må stilles inn hver gang man skal skyte. I tillegg merker jeg at jeg burde bygge opp siktet fordi kinnstøtta føles litt lav - og den kan ikke skrus høyere for da ser jeg ikke inn i siktet. Enten det eller så får jeg få meg høyere kinnbein! Jeg prøvde også en "vanlig" luftbørse og den var tyngre - noe jeg også følte var mye bedre for balansen og avspenningen i kroppen. Akk og ve - om jeg bare tilfeldigvis kunne vunnet noen penger!


Anyways. Det ble to runder med disse "støy-finalene", og jeg røk først ut begge gangene - ikke uventet akkurat ;) Men det var veldig gøy og topp stemning! Har desverre ingen bilder fra gjennomføringen fordi spillelista på iPhonen min ble brukt som "musikkstøy"..

Jeg fortsatte treningen oppe på 50-meteren for å forberede meg til morgendagens Akershusserie. Jeg har slitt en del med stående i det siste. Mye sidespredning og uroligheter i kroppen. Ingenting vil liksom flyte lenger. Så det ble mange skudd og mye jobbing i kveld. Mot slutten var jeg veldig sliten, men etter litt mat og hvile var jeg klar for å nulle ut skjermen og begynne "på nytt". Nå gikk jeg back to basics. Jeg merker jeg har lett for å hoppe over viktige elementer når jeg blir frustrert. Jeg tenker ikke like klart som når jeg har selvtilliten og er tøff. Så nå jobbet jeg spesielt mye med nullstillingen. Jeg tror egentlig at jeg har tvunget børsa litt inn i blinken uten å være helt klar over det selv. Så når jeg kombinerte dette med alle triggerne mine, begynte sakte men sikkert ting å skje. Jeg endte faktisk opp med 298 poeng på 30 skudd stående NSF! Det er en forbedring!


Jeg skriver ofte små notater på banen for å understreke det jeg har lært og som jeg bør huske til neste gang. Er selvfølgelig også derfor jeg skriver blogg - men boka er kjekk å ha liggende i bagen slik at jeg kan både skrive og lese når jeg har behov. Hukommelsen er som en gullfisk noen ganger ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar