16. oktober 2014 - Trening i Alfhallen

Etter hodepinen og luftfokuset på tirsdagens trening hadde jeg lyst til å få til en god 22-økt. Og det ble det :)

Kort fortalt så gjorde jeg noen justeringer: jeg tok bort et innlegg bak på børsa siden jeg ikke har rekyl på 22en og kan ligge nærmere siktet, så nå har jeg bare et innlegg igjen. I tillegg fjernet jeg den øverste knappen i jakka for å kunne sette kolben mer inn mot midten av kroppen. Sånn hadde jeg det også i fjor, og det fungerer bra så lenge jeg skyter med 22en.

I tillegg merket jeg meg noen detaljer på kne:
- kjenn etter at jeg ikke er anspent i venstreskuldra/armen, høyrearmen, ryggen/magen.
- pust min. 3 ganger
- nullstilling = totalt avspent i kritiske punkter, midt i blinken
- PØLLA!! Plasseringen er superviktig - pølla må nærmere tuppen/tærne for å oppnå optimal støtte og avspenning!

Liggende:
- her er det nok en gang tydelig at det hjelper å "holde" litt i børsa/kontrollere
- "kjappe", gode avtrekk

Stående:
Viktig å huske at høyreleggen blir fort sliten fordi jeg spenner den. Jeg må jobbe aktivt og kjenne etter at jeg ikke gjør det på treningene fremover hvis jeg skal holde ut på 45 skudd stående.

10 skudd liggende, 50 meter ISSF-skive
10 skudd stå, 50 meter ISSF-skive
10 skudd kne, 50 meter ISSF-skive
5 skudd liggende, 50 meter ISSF-skive
De siste fem kneskudda som det er bilde av over var det siste jeg gjorde under denne treningen. Det var da jeg virkelig merket stor forskjell på pølleplasseringen under foten og endelig følte at jeg satt skrudd fast til gulvet og kunne slappe godt av. Den følelsen der er nydelig. Derfor valgte jeg å ta med meg den videre til neste treningen. Det er gøy når man endelig klarer å finne ut av slike ting. Helt nydelig igrunn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar