21. oktober 2014 - Trening i Alfhallen

Det var fokus på liggende og kne under gårsdagens Team Kisen-trening med instruktør Øyvind Sirevaag. Denne økten synes jeg gikk mye bedre enn luftøkten. Godt å kjenne at jeg "vet hva jeg driver med" når jeg skyter med Saueren. Allikevel lærte jeg nye ting under kveldens økt, fikk testet stillingene i diverse øvelser og konkurranser.


(Foto: Øyvind Sirevaag)
(Foto: Øyvind Sirevaag)
På kne testet også ut med mer og mindre fyll i pølla for å se om det kunne hjelpe ytterligere mtp at jeg forrige gang fant ut at det hjalp masse å ha pølla under tærne, fremfor under selve ankelen. Jeg endte imidlertid opp med samme mengde på innholdet, men må passe på å "dytte" pølla litt under. I tillegg lærte jeg at foten skal plasseres litt over halvveis (i retning skiva) på pøllen for å få best støtte.

Andre notater kne:
- slapp av i magen!
- pust min. 3 ganger
- pass på sentreringen



Jeg avsluttet økten med noen ståendeskudd. Det går ganske bra, men merker at jeg blir litt sliten mot slutten av treningsøkten og mister litt fokus og "vilje" i det jeg gjør. Jeg regner med at vi kommer til å ha en treningskveld med fokus på stående også etterhvert, så det skal bli spennende å om det er noen småjusteringer jeg kan gjøre for å få mer balanse i stillingen. Jeg har fortsatt en tendens til å spre litt sideveis, men avtrekkene er "harde" og bestemte, og jeg har bygget opp en fin rutine i løpet av sommeren.

Det er som instruktøren sier - det sitter i hodet! Alle forutsetningene for å treffe blink på 15-meterskiva og 200-meterskiva er der.. Trua må være der - det samme gjelder selvtilliten - tørre å være uredd.

På lørdag er det 15- og 10-meterstevne i Alfhallen. Regner med at det da enten er snakk om 30 eller 45 skudd stående på NSF-skiva. Den har jeg ikke skutt på siden finalen i Akershusserien i mars (?). Et greit sted å begynne før innesesongen til DFS starter til neste helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar