25. oktober 2014 - 15-meterstevne i Alfhallen

Innesesongens første stevne er gjennomført - og jeg overlevde! 45 skudd på 15-meter NSF-skive i Alfhallen. 

 Kort oppsummert: Brukte litt for mye tid til prøveskudda - 15 prøveskudd, slet med å finne god stilling og den riktige lysten. Jeg måtte ta av ulltoppen jeg hadde under, for det var for varmt.

Da jeg endelig trykket på "match" var det akkurat som å skru på en knapp. Fighting spiriten og viljen var der. Jeg fikk imidelertid skikkelig vondt i ryggen etter de 10 første tellende skudda. I starten skjøt jeg tett og godt, men brukte litt for mye tid på hvert skudd. Jeg måtte etterhvert speede opp pga skytetiden og for å ikke tyne ryggen noe mer. Tenkte at veien var lang å gå, men fokuserte på avspenning i høyreleggen for å ikke endte opp som de to siste gangene - krampe. Slappet av i hodet og armen, jobbet med balansen. Tok tøffe, gode avtrekk - veldig bra! Litt unødvendig med de to nierne siden jeg ikke var så veldig nervøs da jeg fikk de. Men slet med ryggen og holde fokuset hele veien. Pusha meg gjennom og endte til slutt opp med 448 poeng! Det er jeg veldig fornøyd med. Nierne følte jeg var litt unødvendige siden jeg ikke var nevneverdig nervøs, bare litt utålmodig/uoppmerksom, men alt i alt var dette en finfin debut!

Denne sesongen har jeg bestemt meg for å ikke gape over for mye, men være mer fornøyd og huske på at ingenting kommer gratis - man må jobbe for hver tier.

Jeg hadde også med meg luftbørsa denne lørdagen, men på grunn av den vonde ryggen ville jeg ikke tyne den noe mer. Dessuten skulle jeg gjerne hatt noen gode økter inkl. riktig innstilling av våpenet før jeg skyter stevner.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar