4. november 2014 - Trening i Alfhallen

På grunn av viktige deadlines og masse å gjøre forrige uke, ble det ingen trening eller stevner. Sånn er det bare noen ganger - man må prioritere bort skytingen.

Kveldens trening var "all about" luftskyting. Bare synd at jeg ennå ikke hadde fått stilt inn luftbørsa!

Team Kisen
 Det ble til slutt en nesten tre timer lang frustrasjonsøkt, hvor jeg til slutt meldte meg litt ut. Det var veldig kjipt, for selve treningsopplegget var superbra. Men siden jeg kom direkte fra Norefjell etter jobbseminar og et våpen som fortsatt ikke ville samarbeide var det ikke noe poeng å øve på automatikk - det blir vranglære.


Foto: Øyvind Sirevaag
Jeg synes dette bildet "sier alt". Jeg står imidlertid å snakker med en person, men både holdningen og ansiktsuttrykket viser akkurat hvordan jeg hadde det under treningen. Ingen god følelse akkurat, men det skulle vise seg etterhvert at ting "årnærsæ"... ;)

Men mot slutten i en av pausene prøvde jeg igjen våpenet til Håkon Sørli. Jeg vet at det har passet nærmest perfekt før - og det gjorde det fortsatt! Og Håkon - snill som han er - stilte inn våpenet mitt identisk med sitt etter at fellestreningen var over. Jeg gjorde til slutt noen småjusteringer, og vips var Violeta (luftbørsa) og jeg ett! Naturlig nok var jeg ganske sliten etter en lang dag med jobb, kjøretur og en frustrerende trening, men jeg måtte prøve børsa litt. Det var virkelig en helt annen opplevelse og nå tror jeg ikke at jeg skal justere den noe som helst mer! Helt gull!

På grunn av 15-metersesongen og Sauerfokus, så kommer jeg til å legge luftbørsa litt på hylla i november og begynnelsen av desember. Men på nyåret har jeg kjempelyst til å begynne å trene med den igjen! Det er en lettelse å vite at instillingene er optimale og jeg kan endelig begrave en liten bekymring!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar