6. november 2014 - 1. runde i akershusserien

For en kveld! Og da mener jeg ikke i positiv betydning!

OK - laget vant og det er jo defintivt det viktigste, så helt katastrofe ble det ikke. Men jeg var mildt sagt skikkelig skuffet over egen innsats. Det startet så bra, men endte i motsatt ende av skalaen. 295 poeng er ikke et kriseresultat, men med den starten og godfølelsen jeg hadde så burde ikke dette ha skjedd. Og herrejemini så skuffa jeg var etterpå. Jeg følte virkelig at jeg hadde sviktet laget. Her kommer jeg og skal skyte for 1.-laget til Kisen MSL. Det er ikke akkurat lavt nivå på de andre, og jeg må og vil gjerne legge inn et bra resultat for å vise at jeg fortjener plassen. Det er nettopp denne grenen og denne typen skyting jeg synes er gøy. Så hvorfor gikk det nedenom og hjem i kveld?

I ettertid ser jeg at det er flere faktorer som spiller inn. Øverst på lista ligger stillingsfeil på stående. Det var nesten to uker siden sist jeg hadde tatt i Saueren. Riktignok hadde jeg lagt fra meg børsa med en god selvtillit (448 poeng på 45 skudd stå, 15-meter NSF-skive) og innterpet stilling. Det burde ha fungert - det er jo som å sykle. Men nå var det denne luftøkten jeg hadde på tirsdag da. Jeg holder ikke børsa likt, avtrekket er betraktelig lettere og gjennomføringen er annerledes. I tillegg hadde jeg en skikkelig dårlig økt (som endte bra, men likefullt). Dette er ikke oppskriften på en god opplading.

I tillegg er det jo andre ting og tang som skjer på privaten man kan ha vanskeligheter med å legge fra seg hjemme. Summen av disse to gjorde at det fløt over for meg denne kvelden. Og lappen - nei, den ble igjen i Ekeberghallen..

Som sagt - etter å ha fått det litt på avstand er det lettere å ananlysere og derfor se hva som gjorde at det gikk som det gikk. Konklusjonen ble at dette var en liten glipp som fint kan unngås igjen! Nå håper jeg bare at jeg får mulighet til å bevise at jeg kan når "alt er på stell" som det så fint heter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar