7. november 2014 - Stevne i Halden

Jeg var skikkelig i tvil om jeg skulle ta turen ned til Halden for å skyte. Jeg måtte uansett hjem til Degernes for å sitte i påmeldingen på lørdagen under vårt stevne, men hadde jeg lyst til å skyte? Gårsdagens Akershusserie hadde ikke akkurat gitt meg motivasjon til videre skyting. Ikke hadde jeg fått trent heller. Jeg stod på stedet hvil og var usikker.

Dagen på jobben endte litt tidligere enn jeg hadde regnet med. Nå fikk jeg tid til fysisk trening, spise, slappe av, pakke og allikevel ha tid til kjøre hele veien ned til Halden. Jeg satte meg i bilen og tenkte at jeg fikk ta det som det kom - jeg var jo ikke påmeldt så om jeg ombestemte meg var det ingen krise.

Jeg kjørte til slutt helt ned til Halden-banen, meldte meg på, skiftet, spiste en banan og skjøt. Det er jeg glad for at jeg gjorde. På tross av nerver og nok en gang feil ståendestilling klarte jeg å skyte ny pers! Det hele var så uventet at jeg skjønte nesten ikke at jeg hadde skutt så bra. Men på skjermen stod det 247 poeng - det var det ikke tvil om!



Gjennomføringen var veldig bra på kne - rolig og avspent i kroppen - det var jeg fornøyd med. Den første ståendeserien var imidlertid ikke god - mye lik gårsdagens avslutning - urolig, ubalanse og usikkerhet. Men på de fire siste ståendeskudda på 10-skudden skjønte jeg at jeg hadde holdt/plassert venstrehånden feil ift hvordan den skal være når jeg skyter med Saueren! Da ble det også fire tiere på rad! Det var virkelig godt å skjønne hvorfor det ble som det ble dagen før - og få betalt i dag.


148 - 247
Jeg skjønte ikke helt hva jeg hadde fått til, og jeg skjønner det vel fortsatt ikke helt. Jeg måtte også dobbeltsjekke "papirene" mine om det var tilfelle at jeg hadde skutt ny pers - og det var det! Jeg er selvfølgelig veldig glad for poengsummen og jeg smiler fortsatt. Samtidig har jeg lyst til å finne ut mer rundt dette med ståendestillingen - den har definitivt føltes bedre og jeg tenker at med litt trening så jeg tilbake der jeg var for etpar uker siden. Ikke at jeg skal stresse etter å toppe kveldens poengsum - det får komme hvis det kommer. Jeg vil bare finne tilbake til den stillingen jeg vet jeg egentlig har.

Men uansett - jeg er driiiithappy og stolt! Sommerens mange timer i Alfhallen med 22en har gitt større avkastning enn jeg drømte om. Det som skulle være forberedelser til LS ble istedet forberedelser til innesesongen - og det er jo slettes ikke feil! Hurra!! :)

Jeg må også få takke alle som har gratulert meg og "likt" både på face og instagram - det varmer masse at så mange er så glade på mine vegne! Tusen hjertelig takk! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar