10. juni 2010 - Trening hos Oslo Østre

Torsdag = treningsdag, og da var det bare å pakke utstyr og børse og stue seg inn på en overfyllt kollektivbuss opp til Oslo Østre!

Også denne gangen fikk jeg lov til å skyte på 15m banen, da det var litt trøbbel med de nyoppussede skivene (de fikk de igang til slutt). Må bare takke de så mye for all hjelp - de er jo så trivelige!!!

Kjente jeg var veldig sliten i øya/hodet/kroppen etter en uke med mye jobbing, så jeg slet litt med å holde konsentrasjonen og lysten i kroppen gjennom hele treninga. Men det er jo like viktig å trene når man ikke er "helt på topp" for det er ikke alltid man er i slaget på stevner heller ;o)


Starta naturlig nok på liggende. Gikk jo ikke akkurat supert på omgangen forrige lørdag.. Begynte også nå litt lurvete, så jeg bestemte meg for å prøve ut noen ting. Det jeg endte opp med som jeg syntes fungerte veldig bra var rett og slett å ha et fastere grep - men at tommelen er avslappa. Da ble det bedre kontroll og jeg følte meg mer PÅ. Resultatet var også tydelig ;o)



10 skudd liggende - hadde jeg vært 110% innskutt der så er det ikke så vanskelig å se at det hadde blitt 10 sentrumer.. veldig kult!

Så var det kne som stod for tur. Her kjente jeg i vært fall at jeg var sliten, og kroppen ville ikke slappe av som den pleier. Det var generelt litt lurvete, men når jeg greide å "slippe kroppen løs" så kom de gode skuddene. Det eneste som hjelper er å trene mer på avspenning/nullstilling og ha godt fokus! Rett og slett nullstilling + nullstille seg etter hvert skudd.



Kneskytingen - litt rufs, men mye bra ;o)

På stående hadde jeg også her litt problemer med å "godfølelsen". Stod litt annerledes fant jeg ut, fordi jeg tippet fremover og da kommer spredningen. Men så tok jeg meg en pause fordi jeg kjente jeg var sliten etter mye arbeid.

Etter en pause og litt refokusering bestemte jeg meg for å unngå å havne i en stilling hvor jeg tipper fremover. Var derfor nøye med benplassering, nullstillingen og plasseringen av albuen på hofta. Tok 3 x 10.0 og ett knepp opp før jeg var PÅ, men da gikk det bra også! Sa til meg selv mens jeg skjøt at "dette er lett, jeg står stødig, jeg er tøff! Og det funka bra - tror seriøst ikke jeg har skutt en 100-serie på stående noen gang! Kjempegøy - wuhu!! Det viser jo bare at " alt er mulig" med litt mer trening og positive ord svirrende oppi hodet! ;o)


100 poeng på stående! Wuhuuu!!!


Beinplasseringen på stående..

Forsatte treningen på kne hvor serien flytta seg til venstre fra ståendeserien. Skrudde ikke noe, men ville helle ha fokus på avlevering av skuddet. En helt grei serie hvor de gode skudda satt der de skulle og de dårlige.. vel de satt også der de skulle ;o)



10 skudd på kne.. nå begynte jeg virkelig å merke at jeg hadde hatt en travel uke..

Tok 10 skudd på stående igjen, hvor målet var å gjøre det samme som forrige ståendeserien (nullstilling, avspenning, god vektfordeling på føttene). Denne gangen ble det litt stang ut med 3 x 9.9, men det synes jeg ikke gjorde noe siden det var så sent på dagen.. Merket at det var på tide å tenke på å pakke sammen etter en lang og travel uke. Er uansett veldig fornøyd med at jeg greide å holde relativt bra allikevel!



10 - skudd stående - sliten i øya og kroppen, men allikevel en god avslutning ;o)

Til helgen er det klart for Viken II i regi av Fet skytterlag. Jeg kjente på mandag/tirsdag at jeg fikk litt panikk av tanken. Har virkelig ikke lyst til å skyte dårlig!! Men etter noen tips og råd fra Anne Grethe så skal jeg legge en plan! For det er jo sånn at når jeg trener så har jeg alltid en slags plan på hva jeg skal gjøre i løpet av økten, men når jeg kommer på stevne så blir det litt mer “jeg tar det som det kommer”. Men det gjør at jeg ofte kan miste litt fokus og lysten i løpet av skytingen. Nå skal jeg derimot tenke “trening” og legge opp en plan som jeg skal følge. Jeg skal stå der og kjenne at jeg vil stå der og at jeg er klar og at jeg kan skyte. Og hvis jeg da klarer og gjennomføre planen min på Viken II, så vil jeg uansett poengsum føle at jeg har mestret noe! Så får heller reultatet bli det det blir - for det gjør det uansett! Jeg går jo tross alt inn på banen for å gjøre mitt beste - ikke noe annet ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar