2. desember 2010 - Oslo Østre stevne

Aiaiai - for en stressende dag! Det begynte rolig nok, med en liten økt med skytesimulatoren før jeg skulle dra oppover. Fikk ikke helt kneskytingen til å stemme, men greit nok. På stående ble det kun tid til klikkskudd for å følelsen på stillingen. Egentlig skulle jeg hatt en god og rolig kveldsøkt tidligere denne uka, men lange arbeidsdager satte en stopper for det.

Når jeg endelig hadde kommet med ut av leiligheten, startet en farse med kollektivtrafikken som ikke ligna grisen. Masse tull, løping og stress - og det i seg selv er vel ikke så veldig god oppladning før en skal skyte.

Siden jeg skulle rekke et tog kl 21:03 fra Oslo S, hadde jeg lyst til å skyte kl 19: 20 istedetfor 19:55, og det rakk jeg. Men pga min lille "intervalløkt" i forkanten hadde jeg en undeliggende irriterende puls og spenning i kroppen som jeg ikke ble kvitt. Jeg var ikke spesielt nervøs heller, så det var nok transportstresset som lå der og murra.. Uansett ville jeg gjøre det beste ut av situasjonen, og jobbet derfor på. Men allerede på prøveskudda ble det no tull. Jeg startet ut til høyre i 7-8ern! Da vare det bare å komme seg ned på kne som fort som bare det og skru for harde livet. Antakelig så har børsa mi fått seg en liten smell, så det var ikke så mye annet å gjøre. To sekunder før stans fikk jeg en god innertier og slo meg til ro med det. Første femskudd var litt anspent, men følte jeg hadde gjort det bra - og det ble 50. På stående var pulsen enda mer tydelig enn på kne. Jeg prøvde allikevel å jobbe på, men det var litt rart å ha en sånn følelse i kroppen - aldri kjent det før. Ut av det ble det en lurvete ståendeserie på 48 poeng.. Så var det kne igjen - jobbe tmed å finne nullstillingen som alltid og deretter avspenning og gode avtrekk. Jeg merker at mye av pulsen og bevegelsen i børsa kommer fra overkroppen - jeg føler det er litt vanskelig å spenne av på samme måte hver gang. Serien var noe mer lurvete, men synes det var rart at niern kom på det siste skuddet. Da var det kart for siste ståendeserien. Denne gangen hadde jeg bestemt meg for å jobbe enda bedre enn på forrige serie. Lettere sagt enn gjort når denna rare "etter-fysisk-trening-pulsen" fortsatt var veldig tydelig i siktet. Jeg fikk litt dårlig tid på slutten, men gav meg i hvert fall ikke. På siste kne var jeg igjen nøye med nullpunktet, men kjente at jeg også nå hadde mye spenning jeg ikke helt klarte å kontrollere. Men jeg følte uansett at jeg hadde en bedre gjennomføring enn den forrige kneserien. Anvisningen viste nok en gang 48 på stående, men surest var det å se de tre nieren på rad som jeg fikk på siste kne! Jeg hadde en fin samling, men hva hjelper vel det når det ikke vil sitte i midten! Hmmm, lurer på hva jeg skal gjøre for å være hundre prosent sikker på det hver eneste gang..? Tips anyone? Jeg er jo hard på nullpunktet og jobber med avtrekket - men kanskje det er høyre skulder som begynner å få nok?



Jaja, ikke så ille gæli med 242 da, og det kommer nye muligeheter både imorra kveld og på lørdag! Jeg vet i hvert fall at jeg ikke skal stresse/løpe mens jeg drasser på masse utstyr og skal skyte rett etterpå. Jeg prøvde meg på en "Bjørndalen" og det funka ikke helt - da vet jeg det til neste gang ;o)

PS: om ikke det var vanskelig å komme seg opp til Oslo Østre, så var det nesten umulig å komme seg ned til Oslo S. Masse uflaks med feil buss og t-banestans - men heldigvis rakk jeg toget med 1 minutts margin!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar