3. desember 2010 - Samlagsmesterskap 15m

Og, nå var samlagsmesterskapet skutt for denne gang.. Hadde jeg fine samlinger: ja! Kunne det gått bedre poengsummessig: ja!

Liker ikke trenden som åpenbarer seg nå - i kveld endte jeg opp med 241.. For ett år siden hadde jeg veldig fornøyd, men nå kan jeg ikke si det samme. Spesielt siden jeg klarte å kvitte meg med mesteparten av nervene før jeg skulle inn på standplass (snakket bort nervene og bygde opp det positive igjen..) Jeg var også veldig bra i kroppen på prøveskudda og første kneserien (som ble 50).. Men så plutselig var det noen andre faktorer som jeg ble påvirket av som jeg ikke skal gå veldig nærmere inn på her i bloggen.. uansett, ble jeg litt "satt ut" og slet med å komme meg helt inn igjen resten av skytingen.. Egentlig har jeg blitt mer vant med å takle "forstyrrende" situasjoner, men siden det har blitt lite av trening for å opprettholde selvtillitt og fokus, så var det fryktelig vanskelig i kveld. Allikevel gjorde jeg det beste jeg kunne, og klarte å hale i land en 48-serie på stå..Men da hadde jeg tøyd tiden ganske så ubekvemt langt..

Den tredje serien (på kne) skulle jeg visstnok ikke ligge i midten av blinken lenger, men heller over - noe som resulterte i to niere.. bajs. Og etter det fikk jeg på stående en serie som satt like utefor tieren til høyre! Mista da hele fire poeng på grunn av det - skikkelig surt og unødvendig! Siste kne satt greit, men fikk en utdrager og 49 poeng. Tilsammen ble det altså 241 poeng og jeg var veldig skuffa.



Men etter en liten og kjapp avreagering begynte jeg å tenke på forrige sesong..Og alle andre sesonger jeg har hatt.. jeg burde virkelig ikke være så skuffa. Dette er den beste sesongen jeg noen gang har hatt som klasseskytter! I fjor var jeg jo mest nede på 30-tallet - i år er dårligste sum 239 - resten av stevnene har vært fra 241 og oppover!

Det siste året har jeg også blitt mer og mer kjent med meg selv og vet hva som fungerer for meg.
Og det som er så tydelig for nå, er at jeg føler jeg mangler noen gode treningsøkter hvor jeg står og treffer blink etter blink etter blink og bygger opp selvtilliten min. Sånn som jeg gjorde før jeg skjøt 2 x 246! Jeg har rett og slett ikke hatt tid til en god økt på nesten et par uker - det har bare vært store konkurranser - og det kjenner jeg godt. Kroppen er mer anspent, godfølelsen er så godt som visket ut og seriene flytter seg. Men døgnet har bare så mange timer.

I tillegg synes jeg det er veldig synd at man på død og liv skal trykke inn Samlagsmesterskapet på samme helg som Oslo Open. Det viser seg jo også på antall påmeldte som er mange ferre enn i fjor.. nei, få det tilbake i romjula! Dessuten er innendørssesongen forferdelig kort - ca 1,5 mnd - og så kommer felt i 3-4mnd. Snakker om feil fordelig! På nyåret er det 15-meterstevner også, men de er som regel lagt til midten av uka, noe som er vanskelig for meg å delta på. Men men, uansett kommer jeg til å fortsette å trene mye innendørs til neste år. Nå skal grunnlaget legges for utendørssesongen og det skal jeg ikke gå glipp av. Feltskytingen får vike - det er mer til bry enn gøy..

Jaja, det var min lille "utblåsning"! Er bare så glad i å skyte innendørs ;o)

I morgen er det årets to siste stevner - Kringsjåstevner og Oslo Open.. jeg skal gjøre mitt beste, så får datamaskinen summere resultatet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar