5. desember 2011 - Trening hos Oslo Østre

I kveld fikk jeg endelig en lang treningsøkt igjen! Ble nesten tre timer på meg, og det er en stund siden sist. Jeg jobbet ganske intenst, så jeg tok meg ikke tid til å ta noen bilder.

Stående gikk egentlig veldig bra i dag - fikk også noen tips angående trykk under beina; man treffer ikke samme sted på skiva hvis man har trykket foran på foten/tærne på det ene skuddet og bakpå foten på det andre! Derfor er det veldig viktig å være obs på dette når man skyter. Har ikke tenkt så langt selv, men merket at det fungerte bra. Ble en del 49- og 50-serier, så jeg har nok en gang fått bekreftelse på at det å kjenne trykket under beina er en bra arbeidsoppgave å ha! :o)

På kne var det omvendt. Hurlumhei deluxe. Her trengs det mye mer bevisst trening hvis jeg skal finne tilbake til det jeg var inne på for to-tre uker siden. Jeg har for mye unødvendig puls i børsa, på tross av at jeg flytter remklemma mot venstre for å unngå underarmspulsåren. Jeg tror nok mye ligger i det at jeg må begynne å stole på stillingen igjen, og ta gode avtrekk. Avtrekka merket jeg var veldig varierte, og det var til tider nesten umulig å trekke av. Må bli HARD på avtrekkeren som på stående. Jeg fikk også tips på knestillingen - at jeg burde komme meg mer bakpå, få rettere skuldre i forhold til skiva, plassere venstre albue mer nedenfor kneet og generelt gjøre mye annerledes hvis jeg skal få riktig vektfordeling og bli mindre anspent på kne. Veldig interessant å få det forklart av noen som kan skytestillingene godt - det er klart det lønner seg å ha gått tre år på NTG. Og jeg elsker jo alt av korrekt teknisk informasjon jeg kan få!

Jeg prøvde meg litt på den typen skytestilling som han beskrev, men her trengs det mye mer trening om før jeg kan ta den i bruk på et stevne. Men det var mye som føltes bra og lovende - dog - pulsen fra overarmen var der fortsatt. Derfor gikk jeg tilbake til der jeg var, men prøvde å unngå å tippe altfor mye til høyre. Kjente det funka, men etter over 115 skudd var konsentrasjonen dalende, kroppen sliten og krampa høyst tilstede..

Jeg avsluttet treningen med fem skudd på kne uten å se på skjermen for å se om det kunne hjelpe meg å konsentrere meg litt bedre. Det følte jeg at jeg klarte, men summen på skjermen var ikke helt som jeg hadde håpet. Allikevel tar jeg med meg mye nyttig fra denne økten, for innendørstreningen har såvidt begynt selv om kanskje det ikke blir så mange stevner på nyåret.

Samlagsmesterskapet er til lørdag, og dette er ikke akkurat drømmeutgangspunktet for meg. Men da får jeg heller bare ta det som en trening, og gjøre det beste ut av det jeg kan for øyeblikket.

En ting er i hvert fall sikkert; jeg har mye mer å lære om den knestående skytestillingen - og jeg vil så gjerne lære mer!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar