Skytteråret 2011!

Skytteråret 2011 er offisiellt over for min del. Det har vært et meget bra år - faktisk mitt beste som klasseskytter! Høydepunktene som jeg husker best er: NM-bronsen i kvinneklassen for standardgevær 15-meter NSF, 1. plassen i Akershusserien for Oslo Østre Miniatyrskytterlag sammen med Kim-Andre Lund, Stian Bogar og Ingrid Stubsjøen. Norgescupfinalen i Frogn/Drøbak hvor jeg perset med 247- 346 poeng og fikk mine første Norgescuppoeng, og at jeg skjøt en meget god finale og vant skytingen om Organisasjonsmedaljen og Jens Kjelsås Minnnemedalje. I tillegg var det veldig gøy å vinne laggull for Østfold sammen med Martine Minge, Giske Bach og Pål Øyvind Ørmen under Viken II 15-meter... Egentlig har hele 15-metersesongen vært et høydepunkt når jeg ser meg tilbake!

Utendørs har mesterskap vært meget utfordrende for min del, med kneskytingen som den største synderen. Formtoppen kom i slutten av mai/begynnelsen av juni, og dette tror jeg skjedde fordi effekten av innendørsstreningen avtok etter det. Planen er derfor å trene mye mer kal.22 utendørs i 2012 på 100-meteren og kjøre på med simulert 200-meterskive. Innendørs har nesten kun vært positivt med et gjennomsnitt på 244 poeng, men også her har jeg mye mer å hente på kneskytingen min. Hovedfokuset neste år er derfor kanskje ikke uventet å jobbe enda mer og bedre med knestillingen. Her må jeg antakelig "begynne på nytt" og bygge den opp fra bunnen av slik at jeg kan få samme selvtillit og rekylopptak som på stående. Og noen må hjelpe meg med det. Hvem det blir er litt uklart, men jeg tar mer enn gjerne imot tilbud! Jeg er ekstremt lærevillig og ivrig :o)


Imellomtiden vil jeg gjerne ønske alle sammen en riktig god jul og et fantastisk nytt skytterår! :oD



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar