29. mai 2011 - Norgescupfinale 1. runde i Frogn/Drøbak

Planen for i dag var å jobbe med innbydelsene til bryllupet vårt 3. september - men den gang ei! ;o) Istedet måtte jeg ta turen til Frogn/Drøbak og skyte Norgescupfinale 1. runde - og det i det aller siste og beste laget. Det er en lovlig grunn!

Kvalifiseringsgrensen til finalen var rekordhøy i år - hele 244 poeng måtte man ha. Det er veldig lenge siden (flere år) jeg var med på noe lignende som klasseskytter, og det å stå der og se alle de kjente og supergode skytterne som en skal skyte i samme lag som er mildt sagt spesielt. Men heldigvis har jeg spesielt det siste året snakket litt med mange av de, og det tror jeg var et viktig bidrag til at jeg ikke var helt "ute-av-meg-nervøs". Prøveskudda ble rett og slett fem innertiere.. Men i det vi skulle klargjøre oss til selve omgangen, så så jeg at vinden tok mer tak. Men jeg valgte å ikke gjøre noe forhastet med det og helle konsentrere meg om riktig skive og trekke av når det var rund blink. Fra før av hadde jeg kjørt gjennom alle skudda mine i børsa, så de visste jeg gikk bra. Jeg hadde og smurt sluttstykket - og det merket jeg virkelig!

Spenningsnivået i kroppet steg litt i det ild var sagt for grunnlaget, men allikevel føltes det rolig. Jeg kontrollerte skivenummeret for hvert skudd - som planlagt. I tillegg fløt sluttstykket så bra at jeg faktisk hadde 45 sekunder igjen etter seks avfyrte skudd! Derfor kontrollerte jeg nøye inn de fire siste og det så ganske pent ut. Jeg var fornøyd og følte jeg hadde gjort det beste jeg kunne, og håpte at ikke vinden hadde for mye innvirkning.

Selve anvisningen ble gjort på storskjerm oppi skytterhuset foran alle de fremmøtte. Alle skytterne i det siste laget hadde 247 poeng eller bedre (14 stk). Jeg hadde skive 13, og jeg visste at jeg i hvert fall hadde skutt på riktig skive! Siden de anviser en og en skive og starter bakerst, så var jeg heldigvis andremann ut. Spenningen var selvfølgelig stor, og da jeg fikk anvist en nier på det tredje skuddet så det skummelt ut. Serien hadde en tendens til å være litt lav og til venstre, og jeg vet ikke om det var vinden eller meg som var grunnen til det. Men heldigvis fortsatte med tiere hele veien, dog tre av de var 10.0. Det ble da 99 poeng! Endelig gikk det min vei etter mange år med en del motgang! Skjermen viste 346 poeng, noe som er pers på hele tre poeng på 35-skudden - trening inkludert!!

Så mitt mål var nådd for dagen - ny pers, beholdt 13-plassen og fikk veldig mange Norgescuppoeng!! Da kan det nesten ikke bli bedre igrunn :oD I tillegg har jeg fått vite av min samboer (som forøvrig er ute og golfer i regnet) at han spandere tapas i kveld for å feire - hurra!


Beviset! 247 - 346!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar