6. mai 2011 - Hjemmetrening

I dag fikk skvist inn en økt med Scatten etter jobb. Men det er vel ikke det enkleste man kan gjøre med to kattunger i huset som synes både selve skiva og alle ledningene er kjempespennende greier. Det var ikke annet å gjøre enn å ta det som en utfordring og prøve å beholde roen.

Jeg valgte å ha fokus på knestillingen, og derfor ikke flytte skiven opp på stående, så derfor ble det heller tørrtrening i den stillingen innimellom kneskytingen for at ikke beinet skulle sovne. I tillegg er det nyttig å heller kjenne på kroppen i stående og avtrekket. Det jeg merket med var at jeg ikke har hatt noen særlig god hodestilling. Jeg så måtte tvinge hodet i en unaturlig stiv stilling for å kunne se rundt blink gjennom alle siktene - ikke bra. Kom frem til at jeg kanskje burde sjekke om innstillingen på innleggene i kinnstøtta var riktige. Målet var å få kinnstøtta lenger til høyre for å komme mer rett på siktet med øyet. Jeg flyttet den så mye som det var mulig og faktisk var det alt som skulle til - nå er det så godt som optimalt og det føles mye mer avspent og bra.

På kne har jeg slitt litt med plasseringen av kolben i skuldra pga litt mye ekstrastoff på jakka. Derfor strammet jeg den ett hakk - det hjalp en del, men har fortsatt noen skrukker igjen som jeg antakelig ikke får fjernet. Uansett merket jeg forskjellen godt.

Siste finishen jeg gjorde var å flytte siktet et halvt "hakk" lenger frem, siden den touchet brilla mi under liggendeskytinga forrige stevne..

Og det var den lille treningen jeg rakk denne uka - imorgen er det Moss/Våler og Frogn/Drøbak.

By the way, hils på Sonny og Diesel (tydeligvis mine nye treningskamerater..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar