28. mai 2011 - Norgescupstevne 1. runde Frogn/Drøbak

Vanligvis går jeg gjennom hele skytingen min før jeg nevner poengsummen min, men når skal man gjøre ett unntak - jo når man skyter pers!!!

Jeg skjøt 247 poeng i dag og perset med to poeng!
Helt utrolig, og jeg tror ikke helt det har gått opp for meg enda.. Det er jo to år siden jeg "begynte på nytt" med nesten tre helt nye stillinger med hjelp fra Anne Grethe Jeppesen. Da var jeg langt nede på 230-tallet - og nå sitter jeg her med en lapp hvor det står 247 poeng på.. helt uvirkelig, men jeg er så glad!!



149 + 98 = 247 poeng!! Hurra!

Jeg startet med å mestre en oppgave allerede før jeg skjøt; jeg kjørte alene fra Oslo til Frogn/Drøbak! Jeg har alltid hatt angst for å kjøre i Oslo og på 4-feltsveier. Men som skytter er det ikke spesielt praktisk å ikke kunne kjøre selv til i hvert fall noen stevner. Derfor har jeg prøvd å følge med for harde livet den siste tiden, samtidig som jeg prøvde meg med HJ som passasjer til Råde. I dag ble det riktignok en litt feil avkjøring, men med litt logisk tenking og godt merking fra Frogn/Drøbak sin side så fant jeg frem i tide gitt! Kult!

Det var godt å se klokka på skjermen igjen, og slippe å knote med eget ur! Allikevel slet jeg litt med innskytingen på liggende hvor alle skudda lå over.. var litt skeptisk til å skru, og lurte på om det igjen kunne være et nullstillingsproblem. Men jeg turte ikke la være å skru. Heldigvis holdt jeg det inn for det viste seg at jeg ikke trengte å skru. Det ble en lav 50-serie med tre innertreff.

Så var det stående. Jeg hadde prøveklikket litt på forhånd og det føltes like rolig og kontrollert som dagen før. Jeg skrudde igjen to halve til høyre for sikkerhetsskyld for det funket dagen før (+ to halve ned som jeg alltid har gjort). I tillegg brukte jeg den samme teknikken som i går; brukte goood tid på det første skuddet og fordelte de andre på de to gjenværende minuttene. Fasiten ble 49 poeng, noe jeg var godt fornøyd med.

Så var det kne da.. tenkte jeg skulle prøve "noe nytt" og sette pølla halvveis frempå leggen sånn som jeg måtte gjøre da jeg hadde tråkka over.. For dengang da satt jeg heeelt rolig. Ble ikke noe bedre gitt - men ikke værre heller, så jeg fortsatte å sitte sånn.. I tillegg skrudde jeg to halve knepp opp. Det hoppet rundt om kring, og på det fjerde skuddet så kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å være nøye med å sjekke at alle siktene var sentrerte.. Iiik.. håper ikke de ligger under i åttern! Anvisningen var derfor ekstra nervepirrende siden de tre første skudda lå veldig lavt under i tieren.. og så ble det to innertiere - 50 poeng og nok en gang 149 på 15-skudden..

Jaja, da tenkte jeg igjen at jeg må jo erfare en del 149ere for å til slutt kunne mestre de. Så kjør på å gjør det du pleier - dette er ikke noe nytt. Prøveskudda var greie de - et par niere og tiere.. og en del klikking..

Så var grunnlaget igang. Jeg pustet rolig og før hvert skudd, og jobbet med å ha samme rutine hver gang. Tanken om skjelvende bein streifet meg, men jobbet mot det ved å følge arbeidsoppgavene mine.. Tre ståendeskudd var avfyrt, og jeg var ganske sikker på at det ikke ble en flue denne gangen!

På kne var det nok en gang hopping. Jeg hadde ikke peil på hvordan det hadde gått, men jeg brukte litt ekstra tid. Dermed fikk jeg litt dårligere tid på liggende, men av erfaring så vet jeg at 34 sekunder ikke er så ille. Jeg hadde 6 sekunder igjen i det det siste skuddet smalt.. og det var litt lavt.. her kunne jeg brukt litt mer tid og unngått den, men men..

Jeg hadde virkelig ikke peil på hva jeg kom til å få anvist, og jeg begynte med en nier.. så fulgte to tiere på stående.. veeeldig bra! Så var det kne.. jeeesøs tre tiere!! Hvor skal dette ende..? Skudd nr ti ble en 9.9 - MEN det var helt greit - jeg så at det var jeg som trakk av litt lavt. Uansett ble det 98 poeng og 247 poeng var et faktum!!!! Ny pers med to poeng, og så på et Norgescupstevne da!

Omgangen som vanligvis avrunder det hele, skytes ikke før i morgen. Det er ca 60 skyttere som kvalifiserer seg, og høyst sannsynlig så skal jeg skyte i det siste og beste laget. Det hadde jeg virkelig ikke trodd, men for en positiv overraskelse!

Planen for i morgen er å kjøre gjennom omgangsskudda i børsa slik at jeg er 100% sikker på at de går glatt gjennom. Så er det å kontrollere skivenummeret mitt foran hvert skudd - så får det nesten bare gå som det gå. Er ikke hver dag man skyter finale i noe slikt, så dette må jeg ta som en erfaring. Akkurat som med 149-seriene.. ;o)

Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar