20. og 21. mai 2011 - Trening x2 og stevne på hjemmebane

Jeg hadde jo ikke tatt i børsa siden de to stevnene for to uker siden, og ville derfor få inn en treningsøkt på fredagen nå som jeg hadde muligheten til det. Dog ble det seint pga at det var tre lag som skulle skyte først - og lyset var derfor veldig dårlig. I tillegg testet jeg ut et tips jeg hadde fått under de forrige stevnene; å sette inn et større hullkorn. Gikk da fra 3.4 til 4.0.. Men fysj å føi - sååå mye hvitt rundt blinken som jeg fikk! Det gjorde at jeg brukte enda lengre tid på å "finne sentrum". Det virka som bevegelsen i børsa ble utrolig mye mer synlig - og jeg ble mer usikker! Men det var nok ikke det største problemet. Jeg hadde ingen god følelse i noen av stillingene. Skjøt et program, men det hang ikke på greip. så jeg endte opp med å skyte en del på stående til jeg kunne gå av standplass med en ok følelse.. kjente etter en del skudd og klikk at jeg var inne på noe, og bestemte meg heller for å ta en økt i dag etter siste laget hadde skutt og jeg hadde gjort min tjeneste i påmeldinga.

Som sagt så gjort.

Det var godt å få litt ordentlig med lys - da kunne jeg også knipe mye igjen på blenderåpningen. Og det gamle hullkornet var på plass. Fokuset var kne og stående - og kun det. På kne fant jeg etterhvert ut at jeg får mer ro og kontroll av å "spenne opp" høyre bein slik at jeg låser stillingen. Nullpunktet er fortsatt viktig, og det kan til tider være vanskelig å finne - som oftest går skudda ut til høyre da fordi tyngdepunktet mitt er litt til høyre. Dette må jeg trene bort etterhvert med Scatten. På stående klikket jeg en del for å kjenne på roen i kroppen, samt at jeg har flyttet venstre albue mer til høyre slik at jeg får bedre balanse og feste på hoften, noe som igjen gir mer ro!

Jeg avsluttet treningen med et grunnlag. Det var lurvete greier gitt. Kom seint igang med ståendeskudda, og det var ett av de som så bra ut. På kne hoppet det rundt, og synes var blurry. Liggende føltes greit - trakk av kontrollert og rolig når jeg så blinken. Men måtte slenge i ett skudd manuelt helt til slutt pga at det hadde falt ut ett idet magasinet traff bakken..

Gledet meg ikke til å snu skjermen for resultatet, men jaggu ble jeg ikke positivt overrasket. 99 med en 9er på kne. Akkurat det jeg ønsket meg som avslutning. Det viser at selv om det kan se rufsete ut, så går det bra så lenge nullpunktet sjekket.


99 poeng på grunnlaget.

Alt i alt var det mye mye bedre i dag. Jeg hadde fokus på stillingene og om jeg var avspent i kroppen. I tillegg var jeg nøye med å sjekke nullpunktet mellom vært skudd.

I morgen er det stevne på hjemmebanen i Degernes og hos nabolaget Rakkestad. Målet er å gjennomføre på samme måte som i dag - i en avspente og balanserte stillinger med sjekk av nullpunkt før hvert skudd.

PS - jeg avsluttet kvelden med å lade 347 skudd - det skulle holde til ca 5 stevner! *stolt* :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar