1. desember 2011 - Stevne hos Oslo Østre

Det har vært fullt kjør på jobben denne uka, og skytemotivasjonen har derfor lidd litt under det. Også i dag hadde jeg ikke helt topp stemning i kroppen for å skyte stevne på Oslo Østre. I tillegg trodde jeg at jeg hadde dårligere tid enn jeg hadde og holdt på å komme en time for tidlig til skytingen min.. heldigvis dobbeltsjekket jeg klokka og fant ut at jeg faktisk kunne sove i 45 minutter før jeg måtte dra! Det var en veldig positiv overraskelse. Men da klokka ringte var jeg fortsatt ikke så veldig lysten på å dra oppover.. meeeen selvfølgelig dro jeg lell!

Kne føltes ok - ikke optimalt, men ok. Jeg må se litt mer på innsiden av remma mi og hvordan jeg kan få den til å bli litt mindre glatt slik at den ikke drar seg for mye på kne og gir meg puls.

Det er mange måter å bli overrasket på. I dag ble jeg veldig overrasket på stående - den vanlige pulsen som alltid er i børsa var ikke der. Det var stille... Ble faktisk så overrasket at jeg "glemte" timingen på avtrekket på de to første skudda. Må jo bare le litt igrunn! Småjusterte nullstillingen og følte jeg klarte å gjennomføre bra på de tre siste skudda. Og joda - det ble 48 poeng med to niere til høyre på de første skudda..

Så var det kne igjen. Nå var det hakket mer urolig, så jeg var veldig usikker før anvisningen. Heldigvis var det en bra serie, og 50 poeng - tror nok at avtrekka redder meg en del.

Imotsetning til forrige stevnet i Spydeberg hvor jeg hadde 149 poeng og fikk helt skjelven i beina, var jeg nå ganske rolig med mine 148 poeng. Forsatt hadde jeg god kontroll på stående, og det første skuddet satt bra. Så kom det to skudd hvor jeg rett og slett ble litt for passiv og ble straffet for det. De to siste skudda jobba jeg mye bedre på og håpte at de satt der de skulle. Så var det den siste kneserien. Nullstillingen var i fokus, samtidig som jeg ikke hadde lyst til å måtte sitte å sikte meg ihjel og bygge opp mye unødvendig spenning i kroppen. Gjennomføringen var ikke noe dårligere enn de foregående kneseriene, så jeg håpte på full uttelling...

Anvisningen begynte i en *10.8, så kom en 9.9 og en 9.5 ut til høyre - som jeg hadde sett det. Heldigvis kom jeg meg tilbake i tieren på de to siste skudda. 48 poeng er godkjent, for det var jo slik det så ut i siktet. P åkne begynte jeg med en *10.6 til høyre.. "kanskje det skulle gå veien ikveld.." Jeg hadde ikke tenkt ferdig tanken før det neste skuddet viste en 9.0 oppe til høyre og en 9.7 oppe til høyre - neeeiii.. "hva f... skjer a?" Deretter fulgte to 10.3, også de til høyre. Ish - det var skuff. Har ikke fylla på siste kneserien siden Halden-stevnet, så nå synes jeg det er på tide snart!


244 poeng på Oslo Østre i kveld.

Uansett var det mye bra å ta med seg videre i dag. For til tross for at jeg faktisk var nervøs - som jeg alltid er på stevner - så var det relativt rolig i børsa, og kanskje jeg ikke blir så overrasket neste gang det skulle skje? ;o) 244 poeng er en bra poengsum, og jeg tror at så lenge jeg jobber videre meg stillingene og blir vant til å skyte gode 15-skudder så faller også de siste poengene på plass!

Lørdag er det duket for to svært forskjellige stevner: Oslo Open og Kringsjåstevnet. Allerede har de gode poengsummene på Oslo Open begynt å tikke inn, og det er ikke så rart med tanke på at det er det største 15-meterstevnet innen DFS. Premiene er også kjempebra, så det er ikke rart dette er populært. Men det holder ikke å skyte bra innledende, man må også være ektremt god på presskyting for å takle de ti siste enkle finaleskudda på stående.. Mitt mål er å slå poengsummen fra i fjor, 241. Alt annet blir en bonus og en erfaring å ta med seg videre. Kringsjåstevnet derimot er noe annet. Her skyter vi på simulert 200-meterskive på 50 meteren på Norges Idrettshøgskole. Her ser også publikum rett inn på skytterne - alt som skiller oss er glass. Stevnet avholdes kun på lørdagen, så plassene ettertraktede og blir fort fyllt opp. Jeg synes dette er veldig gøy skyting - noe annerledes - så jeg skal prøve å kose meg som best jeg kan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar