13. mars 2011 - NM-bronse!


Fornøyd! ;o)

HURRA, så ble det til slutt en NM-bronse på meg i kvinneklassen for standardgevær 15-meter NSF! For meg så er dette en stor personlig seier - må nesten le litt når jeg tenker tilbake for to år siden hvor jeg lå nede på 230-tallet med DFS skytingen min. Jeg hadde null kontroll på stående selv uten nerver.. Mens jeg på fredag skjøt 298 poeng med to niere på den siste 5-skudden - det er fremgang! Selv om jeg hadde høy puls og mye spenning i kroppen fra skudd nr. 1 så klarte jeg for første gang i min skytekarriere å kontrollere det. Og følelsen inni meg gir meg stor tro på at jeg har mulighet for å forbedre meg enda mer, og det er digg.

For ett år siden trodde jeg aldri at jeg skulle ha muligheten til å hevde meg i NSF-sammenheng på noen som helst måte. Jeg var så utrolig sliten både fysisk og mentalt etter fjorårets deltakelse hvor jeg fikk 438 poeng - et hav unna de beste. Og jeg skjønte virkelig ikke hvordan de kunne holde ut så lenge og prestere det de gjorde - respekt til de!

Siden da har jeg vært heldig som har fått lov til å være med på lagskyting i Akershusserien og fått mye nyttig erfaring derfra. Skytesimulatoren har jeg og brukt systematisk i forhold til optimalisering av avtrekk og utholdenhet når det å stå i samme stilling i maaange skudd av gangen. I tillegg til at jeg ikke for så lenge siden endelig fikk min nye skytterdress. Dette i sin helhet gjør at jeg i dag sitter igjen med en følelse av at "alt er mulig"!


1. Hanne Skarpodde 298 (17*) 2. Marianne Berger 298 (11*)
3. Maren-Kristine Heier 298 (11*)
I premie fikk jeg også et gavkort
på 250 kr hos "Skytterbriller" - det kan være nyttig å ha!



Lagbronse i 15-meter standardrifle: Jens-Kristian Larsen 298,
Maren-Kristine Heier 298 og Synne N. Tråen 294 (ikke tilstede)


Nå blir det nok en liten skytepause på meg fremover for å fokusere enda mer på fysisk trening og jobb. Men jeg skal fortsette å jobbe systematisk mot DFS-utendørssesongen som begynner allerede i april. Så får vi se hvor det går - jeg har uansett en super innendørrssesong å se tilbake på og gleder meg allerede til neste sesong!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar