12. mars 2011 - NM 45-skudd stående

Da var siste skyting unnagjort for meg under årets NSF-NM, og resultatmessig må jeg si meg veldig fornøyd! Det var en tidlig start på meg i dag - kl. 09.40 - men det var i grunn like greit så slapp jeg å vente og bygge opp ekstra spenning i kroppen. I dag hadde jeg svært lave forventinger i forhold til skytingen fordi det har blitt mye skyting i det siste, og jeg ha kjent at jeg har vært spesielt sliten i høyreleggen. I tillegg var det frigevær, så jeg vet at det er mange som var sultne på å gjøre revansje fra gårsdagens "Sauer-tvang". Og for min egen del er det alltid en utfordring å holde ut i 45-skudd.

Vanligvis skyter jeg fem prøveskudd før jeg begynner på serien, men siden jeg visstnok ikke var helt innskutt i dag så endte jeg opp med syv skudd.. da kom jeg rett og slett litt i utakt i magasinene, noe jeg ikke helt liker. I tillegg merket jeg spenningen i kroppen og på skudd nr. åtte så trodde jeg faktisk at jeg hadde kommet meg til skudd nr. 12.. Så det ble en litt tung start men en 9er på det tiende skuddet.. Tok det som jeg pleier og tenkte at jeg nå kunne slappe av siden jeg hadde mistet en allerede. Videre hadde jeg som alltid fokus på nullpunkt, veldig god kinnkontakt, pusteteknikk og gode avtrekk. Og det hele gikk sakte, men sikkert fremover. På 30-skudd så oppnådde jeg faktisk 299, noe som er ny pers og litt hevn for i går.. ;o)

Spenningen bygde seg mer og mer opp, og på skudd nr. var det stopp med en lurvete 9.8. Igjen ptøvde jeg å ta det som en avslapping, men klart, det er ikke så lett når det er NM og kroppen dirrer som bare det. Så på det 40. skuddet måtte jeg nok en gang ut i nieren - litt unødvendig synes jeg siden jeg hadde en veldig fin samling. Fra der skjøt jeg egentlig fire litt kjappe skudd for å flyte på spenningsfallet etter nieren. Men på det siste skuddet sa det stopp.. Hele kroppen dirra mer enn noen gang, og tankene gikk til gårsdagen hvor jeg fikk en nier på nettopp det siste skuddet. Nå SKULLE jeg klare det.. Derfor tok jeg ned børsa og stod der en god stund og prøvde å slappe av best mulig.. Tok opp, gikk gjennom arbeidsoppgavene som alltid, men fortsatt skikkelig dirring.. sånn holdt jeg på tre-fire ganger til jeg endelig følte en liten sikkerhet og klemte til.. 10.2 - endelig hevn fra i går!

Tilsammen fikk jeg altså 447 poeng - ett poeng under tirsdagens ferske pers - det måtte jeg være fornøyd med! I tillegg hadde jeg med mine foreldre som satt og fulgte hele skytingen min, så jeg synes jeg på mange måter taklet press veldig bra. Sammenlagt endte jeg også på en fin 5. plass i kvinneklassen og fikk med meg en gavepremie hjem - en fin bonus :o)


Utsikten etter endt skyting. Jeg synes også det er litt gøy å tenke på at jeg stod på akkurat samme stedet i ca 1 time og fem minutter.. før var jeg ikke i nærheten en gang, som den DFS-skytteren jeg er. Morro å se fremgangen på mange forskjellige områder ;o)


447 poeng på NM i 15-meter NSF frigevær


Fornøyd med gjennomføringen!


Meg til venstre under premieutdelingen.
1. Ingrid Stubsjøen 449, 2. Hanne Skarpodde 448 og 3. Christine Landrø Lind 448


Ellers venter jeg fortsatt på endelig plassering på lagskyting, og på 30-skudd standard som jeg skjøt på fredag.. Det er egentlig ingen flere i kvinneklassen som skal skyte, så i utgangspunktet har jeg tatt 3. plassen. MEN siden siste laget med 15-meterskyting går 14.30 imorra, så venter jeg litt med å "juble".. Vet ikke hvordan det fungerer i forhold til eventuell etterpåmelding under NM, men hvis det går an så vet jeg jo ikke om det plutselig dukker opp en dyktig skytter som slår meg..

Så imellomtiden krysser jeg fingre og tær for at jeg beholder 3. plassen, ellers kommer nieren på det siste skuddet på fredag til å svi sinnsykt mye mer enn den allerede har gjort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar