11. mars 2011 - NM 30-skudd stående

"Ååååås så irriterende", er den følelsen jeg sitter igjen med nå. Jeg vet jo at jeg egentlig burde være veldig fornøyd, men det er virkelig ikke noe kult å få en ganske avgjørende nier på det aller siste skuddet! Om jeg bare hadde.. joa, det er vel noe alle skyttere tenker, og jeg håper at når jeg får det litt på avstand at jeg klarer se mer positivt på det! Akkurat nå så ligger jeg nemlig på 3. plass, rangert bak Hanne Skarpodde og Marianne Berger etter innertreff.. Og jeg vet det kommer noen gode på lørdag, så jeg har ikke så stort håp for medalje igrunn.. OK - så hadde jeg ikke noe som helst håp om medalje før jeg bgynte å skyte.. så sånn sett burde jeg være veldig fornøyd..

Allerede på skudd nr. 1 kjente jeg puls og andre uroligheter. Fokuset lå på god og tung kinnkontakt og nullpunkt. I tillegg prøvde jeg å kjøre på med en kjapp pusteteknikk, men det fungerte ikke før det 14-15 skuddet - og da kom godfølelsen sammen med innertierne også.. Jeg holdt det gående realtivt greit helt frem til det siste magasinet.. Jeg tok en hele veien en pause mellom hvert magasin, men nå var spenningen på topp i kroppen. Skudd nr 26 ble en nier.. Ja, det var litt irriterende, men tenke samtidig at nå kunne jeg slappe av litt! Tanken var god, men effekten lot vente på seg.. Allikevel forsatte jeg med tre tiere da det til slutt gjenstod ett skudd.. ETT skudd.. Jeg måtte ta en liten pause for jeg ville ikke la skuddet gå fra meg.. Men hendene skal og det samme gjorde høyreleggen.. pulsen slo, og prøvde med pusteteknikken.. Det funka, men høyreleggen spesielt nektet å samarbeide.. OM JEG BARE sitter jeg altså å tenker nå.. om jeg bare hadde tatt lenger pause.. men jeg dro altså av skuddet ut i 9.7.. og det var det.

Jeg var mildt sagt irritert etterpå - ikke som i gamledager irritert - men mer bare skuffa over meg selv. Det føles så unødvendig å dra ut det aller siste skuddet når man har kjempet seg gjennom 29 andre skudd.. Men men, sånn er det med skyting - noen ganger er det er stang inn og andre ganger stang ut. Alt i alt så føler jeg at jeg fikk ganske godt betalt i dag hvis jeg legger til grunn spenningen i kroppen og at det var NM. Det var noen av de skudda jeg trodde gikk lenger ut enn de faktisk gjorde. 298 er ikke et dårlig resultat, men klart, når man er så nærme å nå et mål, så svir det alltid ekstra når det ikke går hele veien inn. Fra før av har jeg heller ikke hatt bedre 30-skudder enn 298 så jæ skal ente klage nei..


298 poeng - liker spesielt den nest siste 5-skudden ;o)

Dette har uansett gitt mersmak, og såfremt ikke noe annet står i veien så kommer jeg nok til å delta til neste år også! Det som er så fint med 15-meter NSF 30-skudd standard er at alle må skyte med Sauer - så da føler jeg at jeg er litt mer på lik linje med alle andre. Så hvis det er en gren jeg kan hevde meg i så må det være denne. Imorra 09.40 (gjesp) skal jeg igjen i ilden - da er det 45-skudd stående frigevær som gjelder - og jeg stiller med Saueren som vanlig ;o)


Alltis stas med deltakerlapp på ryggen - skulle vært det på LS og, hehe..


Oversikt over 10-meteren i hovedhallen - 15-meteren ligger bak skivene i et slags avlukk

--------
3 timer etter jeg skrev dette, så føler jeg meg mye bedre. Poengsummen i seg selv er jo bra - det eneste som gnagde var den siste nieren - hadde den kommet før så hadde jeg nok vært veldig mye mer fornøyd.. Det hjalp å snakke litt om det, og ikke minst skrive det ut.. ;o)

OG jeg må rette en stor TUSEN TAKK til Rasmus Lillekvelland som var så snill å lot meg få sitte på både til og fra Alfhallen - han er definitivt dagens helt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar