Think good thoughts



Å tenke gode tanker er viktig både på og utenfor skytebanen. Tanker er kraftfulle saker - og kan gi deg enorm styrke eller totalt mørke. Jeg har nok vært og fortsatt er til tider litt for negativ. Men etter at jeg startet "på nytt" med skytingen har jeg lært veldig mye om hvor viktig det er å ha en indre tro og positivitet - med det kan må få til de utroligste ting! Jeg merker stor forskjell på meg selv - ting er mer lysbetont både på banen og utenfor. Men noen ganger må man minne seg selv på hvor fokuset skal være, derfor forelsket jeg meg helt i dette smykket fra Sophia Rose. Og i dag fikk jeg det i posten!

I dag hadde jeg også veldig lyst til å trene fysisk og det var gøy å stå der på tredemølla og jogge. Det ble 7 km på 45 minutter med god flyt - tiden gikk faktisk litt fort.. Gøy!

I en mnd og en uke har jeg vært med på noe som heter Core Boot Camp. I utgangpunktet vant jeg en måneds gratis trening, men når måneden var over måtte jeg bare fortsette! På egenhånd er jeg ikke spesielt flink til å gjøre styrkeøvelser, så dette skulle vise seg å være midt i blinken for min del. Treningen er to ganger i uka etter jobb og består av oppvarming i ring, deretter tar vi fatt på de seks stasjonene - to og to sammen. Øvelsene styrker kjernemusklaturen din ved hjelp av feks. kettlebells, clubbells, parallettes, stability ball, TRX (slynger) og kroppsvektøvelser. Vi kjører fire repitisjoner á 30 sekunder på hver stasjon, og noterer ned i en folder hva vi presterte og hvor tungt det føltes. Treneren/trenerne passer på at øvelsene gjøres riktig for å få mest ut av det, samtidig som man unngår skader og overbelastninger, både på trening og ellers i livet. Både du, din treningskompis og treneren pusher hverandre med positive ord og motivasjon. Timen er kjempeutfordrende, men det er ikke noe man ikke klarer å gjennomføre - for man kjører på etter sitt eget nivå. Men jeg er gjennomsvett og puster som en hval når runden er gjennomført.

Helt til slutt avslutter vi med en ekstraøvelse (denne måneden er det en spesiell plankekombinasjon) og uttøyning. Og når timen (som bare flyr avgårde) offisielt er over har jeg alltid en følelse av å ha mer energi og positivtet i kroppen en før jeg begynte treningen!

Jeg må også legge til at mine treningskamerater og trenere er supertrivelige folk med godt humør og masse pågangsmot - ikke vanskelig å la seg motivere av slikt! Må jo også legge til at jeg defintivt føler meg mye sterkere!

Bli med på en prøvetime da vel - det er gratis! Les mer her corebootcamp.no eller på facebook.com/CoreBC


Bilde tatt fra en av treningstimene - dette er den siste avsluttende fellesøvelsen som består av mange deler hvor vi til slutt skulle ende opp i stående posisjon. Mot slutten av måneden hadde alle en kettlebell i den strake hånden, så det var definitivt stor fremgang! (Jeg er den lengst borte med mørkeblå treningstrøye..)

I morgen tar jeg turen til Degernes for å blåse støvet ut av 6,5-løpet, teste og lade skudd for banesesongen. Jeg prøvde å få tak i litt andre kruttyper, men tydeligvis har alle andre også begynt å lade skudd så da må jeg nøye meg med NC-96 som jeg vel nesten alltid har brukt. Planen er å muligens oppgradere fra Sauer-løp til Walther-løp når 70 cm kommer på markedet. Da kan jeg også ta en runde med litt forskjellig krutt osv.

Skytetrening har det desverre blitt lite av siden økten før påsken, så jeg føler meg vel ikke akkurat superklar til banesesongen. Men jeg skal nok klare å få til litt trening før stevnene 28. april i Fredrikstad og 1. mai i Ski.. med noen gode tanker oppå der så skal jeg nok komme meg helskinnet gjennom :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar