27. april 2012 - Hjemmetrening

Siden jeg ikke akkurat er overtrent og skal skyte mine to første banestevner imorra - så børstet jeg støvet av Scatten i kveld. Det var en nyttig økt hvor jeg også fikk gjort litt småjusteringer og finpussing på både børsa, jakka og remma.

Ellers fikk jeg litt mer følelsen på stillingene foran morgendagen, men de er jo ikke like innøvd/naturlige som de var i vinter ;o) Trene mer!

Ting jeg må tenke på imorra:
Sjekke hvilket hullkorn jeg skal gå for - 3.8 eller 3.6..

KNE
  • Venstrebeinet litt mer til venstre (må ikke være rett mot skiva - låser bedre stillingen hvis venstrebeinet er mer mot venstre, får og mer vekt på venstre bein)
  • Kjenne tyngden i ventrearmen over og "nedover" i venstre kne - henge i remma!
  • Kjenne tyngden over høyrefoten/pølla (tenke/kjenne at vekten er mer på venstre side)
  • Kolben plasseres så nærme midten av kroppen som mulig (passe på å justere/sjekke plasseringen etter hvert skudd - kan etterhvert flytte seg ut mot høyre)
  • Riktig nullstilling
  • SLIPPE OPP/SPENNE AV i kroppen 

STÅ
  • Skru 3 halve knepp ned på stående (sjekke med noen prøveskudd på stående)
  • Kjenne tyngden gå ned gjennom venstrearmen (ikke plassere albuen for mye på skrå mot høyre) -> hofta -> beinet og foten
  • Kjenne vekten under midten av føttene
  • Riktig nullstilling
  • SLIPPE OPP/SPENNE AV i kroppen

Å gjøre arbeidsoppgavene mine på hvert eneste skudd er mitt mål imorra, så må nesten datamaskinen stå for adderingen av poengene. Jeg har igrunn ingen formening om hvordan det kommer til å gå - spesielt siden jeg ikke har prøvde meg på en 35-skudd utendørs i år. Men håper jeg klarer og ha det litt gøy i hvert fall :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar