2. og 3. april 2012 - "Påsketrening" hos Oslo Østre

Jeg fikk muligheten til å være med og trene mandag og tirsdag på 15-meteren til Oslo Østre denne uka - og det ble jeg selvføgelig med på!

1. DAG
Mandag ca. klokken 15.15 var jeg på plass, så tidlig har jeg nok aldri trent i en ukedag før - vanligvis jobber jeg jo til klokken fem. Men jeg jobbet istedet litt i helgen for å kompensere for timene, og det var det verdt!

Det er utrolig godt å komme på banen og ikke være utslitt i hodet og øynene før man skal trene. Nå klarte jeg å holde fokuset bedre på det jeg faktisk skulle gjøre. Jeg stresset heller ikke med å rekke å skyte - jeg hadde jo tross alt masse tid! Likevel var det viktig for meg å holde tempoet oppe på seriene, og spesielt på kne. Dette for å ikke bli feig, men heller være PÅ og hard på avtrekket. Dette funka veldig bra. Jeg jobbet også med å kjenne på balansen i hvordan jeg satt med rompa på hælen - at dette var tilnærmet likt fra skudd til skudd. Også avspenningen ellers i kroppen var jeg obs på. Så da jeg kombinerte alle disse faktorene satt også skuddet i blinken - ofte midt i. Samlingene var gjennomgående veldig gode - noen ganger satt de ikke helt midt i - men allikevel satt det tett og fint. Og hvis det kom et dårlig skudd, var det min egen feil. Men det ble mange 50-serier og kjempebra gjennomføringer, så jeg er veldig godt fornøyd.


En relativt rask serie på kne.

På stående vaiet jeg litt på forrige trening samtidig som nullpunktet ikke var bra og da ville det seg liksom ikke helt. Også i dag vaiet det litt, men jeg hadde fokuset på å slippe opp i hofta og kjenne på trykket under føttene - i tillegg var jeg mye mer nøye med nullpunktet. Dette lønte seg - for i dag gikk det definitivt mye bedre. Det roet seg raskere i siktet og jeg var flink med timingen og avtrekket. Jeg hadde en liten høyretendens gjennom alle seriene, men er veldig sikker på at det har noe med den siste stillingsfinpussen å gjøre - tippet litt over på høyre side i kroppen. Men uansett, det ble mange 50- og 49-serier, så dette er jeg veldig happy med!


10 skudd stående med en liten høyretendens - så jeg er ekstra fornøyd med at jeg klarte å holde tieren på tross av at jeg ikke lå 100% midt i!

I dag fullførte jeg også alle seriene med åpen anvisning for å få litt ekstra tresstrening. Jeg merker fort at det kommer litt ekstra puls når innertierne kommer på kne og tierne kommer på stående. Men det er det som er god trening for min del. Når det begynner å koke er det kjempeviktig at jeg holdet fokuset på arbeidsoppgavene - og det kan jeg definitivt bli flinkere til.

Dagens økt var ca tre timer lang, inkl. noen småpauser, og jeg skjøt 125 skudd.


2. DAG
I dag (tirsdag) ca. klokken 17 begynte jeg å skyte. Jeg merket det godt at jeg var mer sliten i dag. Jeg kjente gårsdagens økt på kroppen og ikke minst det at jeg hadde vært på jobben først. Men jeg tok det som en ekstra utfordring - dette er jo eneste måten å få bedre utholdenhet på banen.

Målet for dagens økt var å fortsette der jeg slapp i går, og holde fokuset på arbeidsoppgavene. I tillegg ville jeg jobbe enda mer med nullstillingen - for å unngå gårsdagens skjeve serier.

På stående var jeg først veldig ukonsentrert, og det hoppet mye i siktet. I tillegg lå seriene hele tiden til høyre. Og jeg så at skudda gikk ut til høyre i det jeg trakk av - noe som sa meg at nullstillingen fortsatt ikke var bra. Jeg prøvde derfor å rette opp stillingen, men ble noe mer ustø. Etterhvert prøvde jeg å flytte beina/kroppen, for å se om jeg kanskje sto litt feil i forhold til skiva. Og da begynte jeg plutselig å nærme meg midten - det var bra! Etterhvert fikk jeg litt flyt innimellom også. Var tøff på avtrekkeren og det var ganske rolig. Da var 49- og 50-seriene tilbake igjen, og det var gøy å skyte.


100 poeng på stående, også i dag. Denne serien dedikerer jeg til min pappa, John, som har bursdag i dag!! Hurra!!

På kne fortsatte også de gode samlingene. Dog jeg hadde en tendens til å knyte meg litt i overkroppen, samtidig som jeg merket at jeg hadde litt varierende grunnstillingen (tyngdepunktet i kroppen flytta seg litt i forhold til rumpa/foten/pølla). Da så jeg også hvordan dette påvirker treffpunktet for de forskjellige seriene. Det må føles likt hver gang, ellers flytter seriene seg... Helt på slutten av økten dalte konsetrasjonen litt og jeg ble anspent. Dette gav noen relativt halvhjertede serier, og da var det igrunn nok. Dagens økt ble varte 1,5 time og jeg skjøt 95 skudd.

Jeg er veldig fornøyd med starten på årets påske! To meget bra skyteøkter gjør kroppen godt. Så da gjenstår bare pakkingen... hmm, jeg tror Sonny prøver å snikpakke ned seg selv...



God (skytter)påske til alle og enhver!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar