22. oktober 2012 - Trening hos Oslo Østre

I kveld hadde jeg min aller første offisielle treningsøkt på 15-meteren til Oslo Østre. Tja.. å skal en si.. har hatt bedre treningsøkter. Jeg kjenner at det er lenge siden sist jeg har skutt, for å si det sånn. Flyten og tryggheten er ganske fraværende. I tillegg henger 6.5-rekylen godt igjen i kroppen. Jeg rykker til litt nå og da og er for feig på avtrekkeren. Men heldigvis er dette "enkelt" å gjøre noe med! Trene mer - rett og slett :) Og dette var jo tross alt første treningskvelden før høsten!

Noen notater for hva jeg må jobbe med videre:

- AVTREKK - jeg må bli mye tøffere på avtrekket
- Nullstillingen - kjempeviktig, ellers flytter seriene seg fort..
- Avspenning - fokus på å spenne av i hele kroppen
- Jobbe med roen i kroppen genrelt - kjenner det er litt mye "svingninger" ute å går..

I tillegg må Scatten frem igjen - spesielt på grunn av avtrekket som blir mye bedre med skytesimulatortrening og generelt mye skyting :)

Dette er alle overkommelige og helt normale ting å terpe på. Den lille ekstra utfordringen som jeg også nevnte i det forrige innlegget er skytebuksa, hvor bretten på innsiden av hofta gjør veldig vondt på stående. Men jeg har "lovet" meg selv at jeg ikke skal la det ødelegge for skytingen min fremover til jeg får den nye dressen. Jeg skal istedetfor bare ta den "smerten" som en påminnelse om at jeg gleder meg skikkelig til den siste brikken er på plass! :)

Ellers må jeg legge til at det er godt å være igang igjen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar