Siste nytt

Etter 1/2-matchen i Alfhallen 19. september leverte jeg dressen min for det jeg håpte kom til å bli en fullstendig omsying. Desverre ble kostnaden for stor slik at det med tanke på pris og og hvor godt dressen var brukt ikke var hensiktsmessig å sy den inn slik at den passer igjen. Jeg fikk et meget godt tilbud på ny dress fra Kurt Thune/Våpensmia, men på tross av dette var kostnaden for stor. 

Heldigvis tok jeg kontakt med Kurt Eirik Bekkevold/Skytterlinken. Selv om jeg har vært veldig fornøyd med Kurt Thune-dressen jeg nå har, og spesielt på grunn av passformen så liker jeg å følge med på utviklingen til skytterdresser. Jeg har snart prøvd det meste, men ikke Kustermann. Jeg fikk snikprøve en formsydd jakke i sommer, og den passet meg nesten perfekt og føltes veldig bra på. Spesielt merket jeg meg høyre skulder som er veldig bevegelig fordi den har tøyelig materiale i motsetning til konkurrentene. Dermed er det lettere å plassere våpenet godt i skuldra og få den til å sitte der. Så da jeg til slutt kom frem til en god deal (som innebærer grafisk design-tjenester:) med Kurt, var det ikke noe problem for meg å bestille ny dress fra Kustermann! 

Igjen var det fargevalgets kvaler - jeg er jo eeeekstremt nøye med hvilke farger jeg vil ha og hvor - noe Kurt fikk merke. Men også her fikk jeg god veiledning på flater og tilhørende farger. 

Min nåværende dress er rød, sort og hvit. Det blir ikke mye forskjell, men den blir veldig mørk. Kun rød og sort (med unntak av fusion-materiale i hoftepartiet som er "naturstoff-farget", men det synes ikke med jakken over allikevel).
Dette er fremtiden -
slik kommer jeg til å se ut når jeg står
på toppen av pallen på LS, hehe ;)


Dette er egentlig skikkelig dårlig Photoshopping fra min side,
men har lagt på fargene der de kommer til å være på min dress.
Tror dette blir veldig bra - både estetisk og teknisk sett! :D

Den eneste "bummern" med dressbestillingen er at det plutselig har blitt litt ekstra kø i produksjonen på fabrikken. En kombinasjon av pensjonerte sydamer og store landslagsbestillinger. Typisk min uflaks nå som favorittsesongen min i grunn har begynt!! Men om ca 8 uker sitter forhåpentligvis min nye Kustermann-dress som et skudd på kroppen! Det gleder jeg meg helt hinsidig mye til!!

I dag, lørdag 20. oktober var jeg på posten å hentet Kurt Thune-dressen min. De har reparert skaden i skuldra, så turen til Finland var ikke helt bortkastet. Det vil også si at jeg nå offisielt kan starte innendørssesongen min! Målet fremover er å ikke henge meg opp i bretten inni skytterbuksa eller andre dressutfordringer. Dette ordner seg om 8 uker. Fokuset skal ligge på gjennomføringen av hvert eneste skudd. Terpe på nullstillingen, avspenningen og avtrekket - triggerne mine. Jeg har ikke brukt disse triggerne ordentlig inne før, siden disse ble til og stadfestet på kurset til Anne Grethe Jeppensen i mai/juni i år. Jeg merket allerede på 1/2-matchen hvor mye de hjalp meg, så dette lover veldig godt. Jeg tenker også at når Kustermann-dressen er på plass, så vil den siste brikken falle på plass og jeg både tror og vet at formen kun vil stige derfra. Dette blir artig!


Ladet også ekstra opp til innendørssesongen med en tur til Tyrkia i begynnelsen av oktober - deilig temperatur i både sola og vannet, god mat og et virkelig flott hotell! Wuhuu!
Sånn på tampen kan jeg og legge til at det har blitt bra fysisk trening den siste tiden siden jeg ikke har kunnet skyte uten dressen. Styrketreningen får jeg fortsatt gjennom Core Boot Camp (som forøvrig har en kokurranse gående hvor du kan vi en måneds gratis trening og kostholdsveiledning! Se corebootcamp.no for mer info!) I tillegg jogger jeg en del, både langkjøring og intervall på Fitness Xpress på Hasle.

I går satte jeg ny rekord på mølla: 1% stigning, ca. 10,1 km/h = 6,74 km på 40 minutter! Hadde ikke klart dette for en måned siden! Jeg fant også en mulig løsning på det at jeg ofte får hold/sting når jeg løper med høyt tempo. Pusten er aldri noe problem, men jeg blir ofte satt ut av hold/sting. Denne gangen derimot, når jeg kjente tendensen til hold/sting jobbet jeg aktivt med skikkelig avspenning i skuldrene og hendene når jeg løp - og det hjalp stort! Så dermed kunne jeg jogge ganske greit inn til ny pers på mølla - gøy!


Solnedgang på beachen i Alanya..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar