29. oktober 2012 - Trening hos Oslo Østre

Da var den andre innendørstreningen for høsten gjennomført. Denne gangen fikk jeg trent litt under 2,5 time, ca 130 skudd, så det var ganske bra. Følte jeg kom litt mer inn i stillingene og fant ut av en del av utfordringene fra forrige gang.

Jeg hadde også med meg mitt eldste skytterbuksepar på treningen.. Det var buksene fra da jeg ble norgesmester i 2000 på Elverum. De har ikke passet på maaange år, men nå gikk de fint på - faktisk var de litt for store i livet. Jeg prøvde de allikevel en god stud - kanskje 1,5 time med skyting i de gamle buksene. Men de satt ikke spesielt godt over hoftene, og jeg fikk mye puls inn i børsa på stående. Synd, for det var deilig for hofta å slippe bretten inni KT-buksa. Men det er ikke så gæli at det ikke er godt for no.. For etter jeg skiftet, så stod jeg mye mye bedre og pulsen i børsa var nesten redusert ned til 0. Siden jeg hadde jobbet så mye med den andre buksa, fikk jeg nå betraktelig bedre "betalt". Nesten som å skyte på 50-meter for så å skyte på 15-meter - mye "lettere". Så det var definitivt en god følelse å ta med seg videre. Årets første 50-serie på stående er nok rett rundt hjørnet ;)
Utfordringen min på stående nå er spesielt dette med avtrekket. Jeg får ikke helt til kombinasjonen avspent høyreskulder og tøff på avtrekkeren. Men dette skal jeg få til ved hjelp av trening på Scatten.

Ellers gikk kne veldig bra i kveld. Jeg skjøt med hodet på skakke under utendørssesongen. Jeg gikk litt bort i fra det nå i begynnelsen. Men i kveld skakket jeg igjen på hodet - noe som gjør at jeg slapper av mye bedre i nakken og skuldrene. Dette minsker pulsen i børsa betraktelig når jeg skal trekke av! Ellers hadde jeg fokus på full avspenning og nullstillingen!

Jeg tenker derfor at jeg må jobbe videre med avspenningen på stående. Jeg tror at også hodet er nøkkelen i den stillingen, og det skal bli spennende å teste litt fremover. I tillegg må jeg passe veksten fra albuen og våpenet godt på hofta. Det har i hvert fall blitt betraktelig roligere på stående siden forrige trening - nå trenger jeg bare selvtilliten!


Avslutter med mine to beste 10-skuddsserier på kne. Imorgen blir det høyst sannsynlig trening med Scatten - og på onsdag er det klart for "Onsdagsserien" på Oslo Østre, med utvidet innendørsprogram.


Begynte treningsøkten med 99 poeng på kne...

...og avsluttet med 100 poeng, og god kontroll! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar