14. januar 2013 - Trening i Alfhallen

I kveld tok jeg igjen turen ut til Alfhallen for å trene. Det var jo så trivelig sist, og så trenger jeg treningen siden jeg skal skyte på 2.-laget til Kisen under Akerhusserien til torsdag. Jeg fikk også kjøpt meg megalink-kort og fylte det likesågodt opp med 2000 skudd. Nå skal det skytes ;)

Jeg hadde ingen store planer for hvordan jeg skulle trene i kveld, men tenkte å få med meg både stå og kne. Før jeg startet skytingen justerte jeg såleinnleggene i skyteskoa mine. Jeg har lenge følt at jeg tipper fremover når jeg står å skyter. Derfor har jeg gått til innkjøp av en halv frontsåle. Jeg la inn denne mellom to tynne såler, og glemte egentlig at jeg hadde gjort nettopp det. Helt til jeg stod i stående skytestilling og siktet på skiva. Plutselig stod jeg mye mer stille enn jeg noen gang hadde gjort. Vanligvis tipper jeg litt frem og tilbake og må jobbe veldig med å motvirke dette. Nå sank jeg bare sammen og kunne slappe godt av. Det var innmari morro igrunn!

Jobbet videre med triggerne mine og skjøt igjen ganske raskt. Det ble en del 49-serier - og det var bittelitt irriterende siden jeg følte jeg hadde alle forutsetninger for å skyte 50. Men da kom det tips fra Daniel Sørlie om at jeg burde trene luft fremfor .22/Sauer. Da ville jeg trene bort den lille sidespredningen og ikke minst bli mye mye mye flinkere til å bare "la skuddet gå av seg selv". For det er nettopp det som er utfordringen min - jeg er en perfeksjonist, og lar ingen skudd gå før jeg er fornøyd og klar for det.. Ikke så bra når det gjelder skyting. Men med trening med luftvåpen vil dette bli forhåpentligvis bli bedre.

Nå er det jo engang sånn at jeg ikke eier en luftbørse - men som medlem av Kisen MSL kan jeg låne et gjennom klubben. Og da Daniel også ville hjelpe meg med innstillinger og tips til stilling og teknikk var det vanskelig å si nei til å prøve det! Forrige gang jeg skjøt med luft var 16. mars 2010 og da fikk jeg 381 poeng (lønner seg å skive blogg;).. Denne gangen hadde jeg 40 skudd stående i kroppen fra før og hadde vel ingen store tanker om hvor mye luft jeg skulle skyte. Men det var jo så gøy.. og da jeg etter en del prøveskudd ble utfordret av Daniel til å skyte 40 skudd stående, så kunne jeg nesten ikke takke nei. Og det hele begynte veldig bra - 99 poeng på de ti første skudda! Litt usikker på desimalsummen, men husker jeg så 103, et-eller-annet. Så begynte ting og tang å bli veldig tungt. Sliten i høyreskuldra, store spenninger i høyrebeinet og generelt sliten i hodet/øya. Men det var veldig givende og gøy å ha en som fulgte med på skytingen og påpekte når jeg ikke var rolig/fokusert nok eller når jeg gjorde ting bra! Jeg er usikker på akkurat poengsum i kveld, men vet jeg vår over 400-tallet når det gjaldt desimalrengningen - muligens 383 uten desimaler, men husker ikke helt. Dette er i hvert fall noe jeg har lyst til å fortsette med for det er veldig annerledes trening for en DFS-skytter - men jeg digger det! Kjønner godt at folk som trener så allsidig gjør det godt i mesterskap - innenlands og utdenlands!


Så kom det opp et spørsmål under og etter treningen - har du noen mål for sesongen? Ai, ja det var det ja.. mål.. Det har ikke akkurat vært i mine tanker siden motivasjonen har vært lav. Men nå som jeg har hatt to gode treninger, begynner også lysten å komme tilbake. Så nå skal jeg tenke litt videre på dette med sesongens mål. Det vil i vært fall inneholde ny pers og LS...



Mye spennende trening og tanker i kveld altså. Lysten kommer mer tilbake, men har enda mer å gå på. Er spent på hvordan den videre treningen blir og ikke minst hvordan det vil føles når det nye dressen er på plass. Dagene flyr med jobb og fysisk trening (inkludert styretrening), så jeg finner det sikkert ut fort nok..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar