17. januar 2013 - Akershusserien

I kveld skjøt jeg på 2.-laget til Kisen i 1. divisjon av Akershusserien. Det endte desverre med en knepen seier til det andre laget. Selv var jeg ikke veldig fornøyd med kveldens skyting, men formen er nok ikke bedre. Allikevel var 445 poeng godkjent fra min side - helt på det jevne.

På mandagens trening var jeg så rolig i kroppen og ganske selvsikker når jeg skjøt med Saueren. Det var morro. I kveld var det ikke spesielt morro. Det var mye bevegelse/uroligheter i kroppen og motivasjonen var ikke helt tilstede. Det betyr ikke at jeg ikke gav alt - for det gjorde jeg. Men det var ikke mye flyt og selvsikkerhet å skimte. Det var usikkert og relativt tungt. 

Jeg tok fem prøveskudd før jeg gikk rett på serien. Ikke noe poeng og bruke tid og krefter på prøveskudd når man faktisk er innskutt. Jeg var litt spent, men jeg klarte å holde fokuset og startet med 100 poeng på de ti første skudda. Så skjedde det et eller annet som gav med 97 poeng på de neste ti skudda. Det var skikkelig tungt og kjipt! Da måtte jeg bare ta meg sammen og skjøt fem tidere.. så snek det seg ut en nier på de fem neste.. Ah - så utrolig tungt det skulle være i dag!

Lufta forsvant litt ut av kroppen, samtidig som jeg nå skjøt fortere. Og det hjalp selvfølgelig. Jeg var for passiv på de foregående skudda, og hurtigheten var det som nå skulle få meg på gli. For det er mange skudd å skyte stående - spesielt når alt føles veldig tungt. Derfor var det ekstra godt å se/føle at flyten kom litt mot slutten. Og etterhvert som jeg nærmet meg det 45. skuddet, ble også pulsen høyere og kroppen mer spent.. Da hentet jeg frem noen pusteteknikker jeg har benyttet meg av tidligere, som funka bra. Samtidig la jeg merke til at jeg begynte å "helle" mer og mer mot høyre etterhvert som jeg slappet av i hodet og høyreskuldra - i tillegg skakket jeg litt på børsa. Dette medvirket til at det ble en litt sur nier på det nest siste skuddet. Men allikevel - det kunne gått værre, så 445 poeng var som sagt godkjent. Det var i hvert fall godt å være ferdig.

Den avslutningen som jeg hadde med hurtigere skyting og litt "helling" mot høyre gav meg noen interessante svar på hvor mitt fokus bør ligge videre. Det positive med hurtigere skyting sier seg selv - da blir jeg mindre sliten, mer "PÅ" og tar bedre avtrekk - men da må også nullstillingen være perfekt. "Hellingen" mot høyre sier meg at jeg igjen skal se litt mer på den halve sålen. Nå ligger den mellom to hele, tynne såler - så det spørs om jeg ikke må fjerne det øverste hele sålen for å få et mer oppbygd frontparti. Er jo bare å prøve på videre til jeg enten begynner å tippe bakover - eller finner det gyldne middelpunktet. 


Som jeg har skrevet før så sliter jeg fortsatt litt med motivasjonen. I dag var det kanskje litt spesielt i og med at det var filming hele dagen på jobb, og da gir man mye av seg selv - og dermed blir man også veldig sliten og tung i hodet når arbeidsdagen er over.. Så da hadde jeg mest lyst til å slappe av. Men ellers merker jeg at det er konkurransene som jeg er mest lei. Jeg har ikke mye selvtillit på standplass for tiden og da blir det ekstra spenning og press. Men samtidig liker jeg jo å være med der det skjer! 

Jeg bør nok skyte mer 50-meter fremover. Da får jeg mer fokus på avspenning og avtrekk, enn når jeg trener vanlig 15-meter DFS. Og det fokuset trenger jeg å ha nå.

Men en ting som jeg skal få med meg er KM på hjemmebanen. Det har jeg faktisk litt lyst til - så da gjør jeg det. Da blir det sikkert også en treningsøkt til mandag tenker jeg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar