14. mai 2013 - Trening i Alfhallen

Min kjære hadde bursdag i går, så da ble det koslig feiring fremfor baneskyting på Årvoll. Derfor tok jeg turen ut til Alfhallen og Team Kisen-treningen. Motivasjonen var ikke helt på topp - så alt var i grunn som det pleide å være.


Planen for kveldens trening var å terpe på det jeg ikke liker å terpe på men virkelig trenger å terpe på, nemlig grunnlagsskyting. Tanken var jo veldig bra, men da jeg kom i gang merket jeg at jeg ønsket å fikse på remma først. Gjøre den litt kortere for å få bedre skulderkontakt på liggende. I tillegg begynte jeg å se nærmere på selve liggendestillingen for den har ikke funket optimalt på noen år. Så da gjorde jeg det og. Det ble til slutt en litt høyere stilling noe som gav meg bedre skulderkontakt og et mye etterlengtet bedre grep. Før har det vært som om høyrearmen har vært "for lang" slik at jeg ikke får tatt et godt grep på ligg - men nå funker det mye bedre. Nå er det terping som gjenstår.

Jeg fortsatt opp på kne, og også her har jeg hatt noen ønsker om justeringer. Spesielt dette med måten jeg sitter på høyrebeinet på. Pølla ligger ikke under ankelen, men mer opp på leggen for å få hele meg høyere opp i en rettere og litt fremoverlent stilling. Pølla jeg bruker er av den største typen til Dagfinrud, og den er nesten helt stappfull. Men siden den ikke var fyllt til randen, så fant jeg en hel haug med tørkepapir (man tar det man har i nærheten) og lirket det inn der det var tomrom. Og vips var den litt større (dog - jeg skulle gjerne hatt en pølle med den største diameteren som er tillatt i DFS, men det har jeg ikke funnet!)

Nå som pølla var stappa, kunne jeg ha den under ankelen og dermet skape bedre sidestabilitet. Det tar jo litt tid å få til å slappe av helt i en ny stilling, men det vet jeg og kommer til å jobbe med det fremover. Allikevel gikk det jo bra allerede i kveld, spesielt hvis jeg fokuserte på å få vekten mer over på venstrebeinet (slappet skikkelig godt av - uvant på en positiv måte!)..


5 skudd kne på 50 m ISSF-skive.
 Så var det stående. Opp i stillingen og BAM der stod jeg så rolig som jeg aldri før har stått - og ingen puls inn i børsa. Veldig rar følelse, og det eneste jeg skulle gjøre var å trekke av. Men så var det det da.. trekke av. Vanskeligere enn det høres ut som.. Av en eller annen grunn klarte jeg ikke å trekke av på en effektiv og god måte. Jeg kom hele tiden på etterskudd føltes det som. Skulle derfor prøve å være litt på istedetfor, men da var jeg for rask.. Veldig merkelig greie altså. Men sånn var det tydeligvis i dag. Så da får jeg heller ta med meg godfølelsen jeg nå hadde i stillingen - helt totalt rolig og i balanse!! :)


Skyterening-o-rama!
Etter 2,5 time med trening var jeg klar for å pakke sammen og dra hjem. Som sagt så var ikke motivasjonen på topp da jeg dro for å trene, men etter å ha trent i Alfhallen i kveld med denne flotte gjengen og med kaliber .22 så steg humøret betraktelig! Det er så mye mer gøy å trene når man ikke trenger å tenke på lys, vind, mirage og ikke minst - antall skudd man skyter. Forsatt lider jeg av ammunisjonsmangel når det gjelder 6,5 og sånt blir det ikke trening og stevner av. Men mye styr å skulle lade selv når man er vant til å kjøpe en stor mengde .22-skudd og bare trene og skyte bekymringsfritt i vei.. jaja, sånn er det nå bare. Uansett var det gøy å kjenne på gelden av det å skyte igjen. No stress og morsomt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar