21. mai 2013 - Trening i Alfhallen

Noen ganger bare funker ingenting. Sånn var det i kveld.

Sist trening var jeg veldig fornøyd med alle instillingene jeg hadde justert meg frem til og ting funka bra. I kveld var det på han igjen og nye justeringer måtte gjøres. Blant annet ble Pølla tømt litt igjen, og jeg prøvde meg frem i det vide og det brede. Utfordringen ligger blant annet i at den øverste knappen på jakka faktisk er i veien for kolben når jeg skyter på kne. Grunnen til at jeg ikke har lagt merke til det før nå er egentlig fordi jeg ikke har trent noe særlig kne etter at jeg fikk den nye dressen. Prøvde å flytte knappen slik at den ikke skulle være i veien, men til slutt tok jeg den bare vekk. Jakken er såpass bra formsydd at den egentlig ikke trengs, og da var det bedre å sette på plass kolben. Jeg har den mer inn mot senter av kroppen for å få et bedre rekylopptak, samtidig som den sitter mye bedre der og jeg kan slappe av uten at den sklir avgårde.

På stående er det den samme utfordringen som får - jeg er ikke nok PÅ og tar ikke blinken. Jeg er hele tiden på etterskudd. Prøvde å være litt mer "føre var", men det funket dårlig. Nå synes jeg også stillingen var i ubalanse, så det var ikke så gøy igrunn..

På liggende var det også vanskelig å finne en god stilling for å ta gode avtrekk. Plutselig kom det noen utdragere og det var igrunn ikke på langt nær så bra som det var på forrige trening.

Selvfølgelig er det vanskeligere å skyte godt på 50-meter, men samtidig - hvis man klarer å skyte godt på den skiva, så klarer man å skyte godt på alle DFS-skivene! Det du kan "komme unna med" på 200-meteren blir du straffet for på 50-meterskiva. Da er det ikke rart at man får god trening, og at man jobber bedre og blir mer bevisst på sine utfordringer.

Så jeg tenker sånn at dette var en erfaring å ta med seg videre - at jeg fortsatt har en del jeg må jobbe med. Feks. må jeg ikke glemme triggerne mine og jobbe videre med spesielt avspenningen i kroppen. Back to basics! I tillegg tror jeg at jeg skal prøve å legge til et ekstra innlegg på kolbekappen bak når jeg skyter utendørs fordi jeg har behov for en ekstra buffer på grunn av rekylen. Kanskje jeg også får et bedre tak rundt pistolgrepet på liggende? Er i hvert fall bare å prøve, så får man raskt svar på det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar