12. september 2014 - Trening i Alfhallen

Den som gir seg er en dritt heter det! Og etter å ha sett Malin Westerheim ta en historisk VM-bronse i øvelsen 3x20 på 50-meter i sitt første år som seniorskytter kjente jeg at det kriblet i hele kroppen - jeg måtte bare skyte! For en inspirerende bragd!! Det forundrer meg ikke at hun gjorde det bra for jeg har sett hva hun er kapabel til, men jeg bøyer meg i kruttrøyken over denne prestasjonen. OL-medaljen bare ligger og venter på Malin i Rio - merk mine ord ;)
Malin under kneskytingen, og etter avsluttet finale som 3. beste kvinne i verden - gratulerer så mye!!
Etter gårsdagens dystre trening var jeg nå veldig klar for å gjøre en jobb med Saueren på 50-meteren. Jeg var tidlig hjem fra jobb og rakk ut av Oslo før den værste køen hadde satt seg. Jeg startet med å skyte 3x20 som forløp seg slik:

2x 10 skudd kne - 98 - 96 = 194
2x10 skudd liggende - 99 - 97 = 196
2x 10 skudd stående - 94 - 92 - 186

Sammenlagt ble det 576 poeng, noe som er helt greit - altså det er veldig bra mtp at jeg skyter med Saueren. Men jeg kjenner at jeg har lyst til å smake på 580-tallet snart.. Stående var definitivt det som trakk det hele ned, men det var ok for det føltes ikke spesielt bra heller. Akkurat som kvelden før. Men nå skulle jeg finne ut av det. Jeg jobber mye med stillingen både når det gjaldt plassering av føtter, hender, balansen, pusten, nullstilling og ikke minst avtrekket. Etterhvert kjente jeg at jeg var på vei til å lokalisere hva som ikke funket så bra. Jeg begynte å bli sliten, men det virket som om venstrehånden var grunnen til at det hele føltes urolig og lite kontrollert. Jeg prøvde å switche litt på hvordan hånden lå under børsa - prøvde også ny hanske for å kjenne litt på den følelsen. Til slutt så var plutselig alt mye bedre, og grunnen var håndplasseringen. Litt vanskelig å forklare men bildet under viser at lillefingeren og nabofingeren støtter opp ekstra under børsa, samtidig som jeg føler at jeg får en mer balansert stilling og at børsa ikke har lyst til å "stikke av" ut til høyre.


Forbedringen sytes veldig godt på de siste seriene - spesielt 98-serien var innmari bra. 200 skudd senere hadde jeg en helt annen følelse enn da jeg gikk av standplassen kvelden før. Lettet og fornøyd!

3x 10 skudd stående - 97 - 95 - 98
Bonusen denne dagen/kvelden var at jeg i tillegg til skytetreningen rakk en halvtime med jogging utenfor Alfhallen før jeg dro hjem igjen. Sola skinte, gresset på fotballbanen var så grønt og det var helt stille. Selv om det kan bli litt ensformig å løpe rund i ring på en fotballbane, så er det veldig skånsomt for beina. Og siden jeg ikke er så kjent i området, så gjør det ting litt lettere og mer effektivt. 

Nei, dette var en skikkelig bra dag! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar