26. august 2014 - Trening i Alfhallen

Tilbake til treningen igjen. Planen for dagen var å skyte luft, men for sikkerhets skyld tok jeg med 22en. Det var bra for jeg fant ikke helt ut av hvor alle bryterne til skivene på 10-meteren var - lenge siden sist!

Mens jeg ventet på at noen andre som hadde litt mer peil skulle dukke opp, tok jeg en økt på 50-meteren. Fokuset var primært på stående, men varmet opp med noen skudd på liggende - de satt veldig bra :)

100 og 99 poeng, liggende 50-meter.
På stående gikk det også veldig bra - endelig føler jeg god ro og kontroll over det jeg gjør. De beste seriene er under - spesielt den første samlingen er virkelig fin.. og man ser ikke det ene arbeidsuhellet for den havnet i sjueren. Men det er ikke så viktig, for alt i alt var dette en stor forbedring!

96 poeng (med en 7er) og 98, stående 50-meter.

Etterhvert kom det flere som skulle trene og jeg kunne da tørke støvet av "Violeta"! Tror sist jeg skjøt med luftbørsa var i april. Jeg valgte bort lufttreningen for å fokusere på Sauer-våpenet mtp utdendørssesongen og fordi jeg ikke kom til å rekke alt.

Jeg var spent på hvordan det ville være å skyte med luft igjen. Det er en annen teknikk - spesielt er det veldig rart å ha så lav avtrekksvekt! Vanligvis er jeg ganske hard på avtrekkeren og er veldig PÅ. Mens med luft så blir det en annen følelse og balansegang. Men det var veldig gøy å skyte med Violeta igjen! 

Mot slutten av økten prøvde jeg å ha en hardere grep enn vanlig (tommelen er avspent) - det hjalp mye på avtrekket. Det er nemlig når jeg trekker av at jeg føler at jeg styrer for mye og at det blir for mye bevegelse pga avtrekket. Det blir for puslete og nervøst/usikkert. Men med et bedre grep, kjenner jeg igjen mye av følelsen fra 22en. Det skal i hvert fall bli interessant å teste dette fremover.



 Kveldens beste serie var på 104,7 med en 9.9. Om jeg kunne ganget den med fire hadde vi snakka brrra ;) Jeg er i hvert fall motivert for å trene videre. Nå håper jeg bare at jeg får tid til trening siden jeg begynner i ny jobb 1. september. Krysser fingrene for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar