27. februar 2011 - En dobbel økt!

I dag ble det en dobbel økt - først trening med skytesimulatoren og så en fysisk økt på Fitness Express. Ikke værst på en søndag må jeg si :o)

Skyteøkten fortsatte litt der jeg slapp på torsdagen, men fokus på avtrekk og plassering av kolben i skuldra og veldig god kinnkontakt! Etterhvert ble jeg også veldig fokusert på etterholding. Jeg har aldri vært noe god på etterholding fordi jeg trodde at dette var viktig for de som skyter luft. Men det skulle visst vise seg at dette også har god effekt unasett hvilket kaliber man skyter med. Jeg merket nemlig fort at når jeg tok etterholding, så ble jeg mye mer rolig på det jevne. Forskjellen var bemerkelsesverdig. Uten etterholding ble det en salgs spenningstopp i kroppen for hvert "skudd", og det tar litt tid og nullstille seg - man er på en måte mer urolig lenger.. Mens med etterholding så var det akkurat som om spenningssnivået holdt seg stabilt og det var enklere og raskere for å nullstille for hvert skudd - interessant!

Jeg jobber også med å "holde ut" gjennom alle prøveskudd + tellende 45 skudd. Dvs jeg flytter ikke på beina, men slapper av i armene innimellom. Dette for å tøye konsentrasjonen og utholdenheten til max, for å bli mer effektiv. Under dagens trening merket jeg spesielt at når jeg kom til 30 skudd, så gikk alt veldig mye tygre. Og det er spesielt irriterende å miste to niere på de to siste skudda.. Ble til slutt 441 og tangering av pers.. Ja, jeg var skikkelig bunnsliten på slutten, men allikevel var det skuffende at jeg ikke klarte å holde hele veien. Men som sagt - hadde det vært konkurranse så hadde jeg nok tatt meg en god pause før det 10 siste skudda.

Alt i alt vil jeg si det var veldig mye bra - spesielt da jeg var PÅ med avtrekk og etterholdinga. Det viser at ting begynner å falle litt mer på plass igjen. Dessuten sliter jeg fortsatt med kjolevalgets kvaler, så hodet er ikke helt der det skal være for tiden. Så jeg burde være fornøyd med fremgangen - holdeområdet har blitt veldig mye mindre, og følelsen av kontroll er i ferd med å komme tilbake.

Til slutt tok jeg meg som sagt en tur ned til Fitness Express og tok en økt der med sykkel, jogging og oppoverbakke-gåing. Digg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar