7. februar 2011 - Trening på NIH

Dagens treningsøkt var lang - fra ca 1730 - 2030, og det ble ca 155 skudd - 50 mer enn jeg pleier. Jeg tenker at NM nærmer seg med stormskritt og jeg må være utholden på stående hvis jeg skal klare 45 fokuserte skudd. Fortsatt er det veldig lurvete på stå - og jeg er selvfølgelig utålmodig. MEN, har bestemt meg for å børste støvet av min kjære skytesimulator til torsdag. Jeg merker at jeg er veldig usikker på avtrekket mitt.. husker nesten ikke hvordan jeg pleide å gjøre det - samtidig som ny dress muligens krever en litt annen teknikk fra min side. Ellers har jeg det med å dra skudda ut til høyre - alltid til høyre hvis det er noe. Dessuten vil nullstillingen min også kun holde seg litt til høyre - noen som har no forslag på hva dette kan komme av? Vet jeg til tider har surra med det litt før også, så er definitivt noe å jobbe videre med. Godfølelsen kommer tilbake igjen, før eller siden!

På kne synes jeg det går bra. Trenger noen skudd for å komme inn i det, men i dag hadde jeg fokus på å være avspent og ha tung og god kinnkontakt med kinnstøtta - det funka veldig bra. Men jeg merker godt at jeg fort spenner skuldre og andre deler av kroppen, derfor må jeg jobbe ekstra nøye med det sånn at jeg etterhvert klarer å kontrollere det nesten automatisk. Med jevnlige økter på Scatten så tror jeg det vil ordne seg..

Mye snø = vanskelig å dra rullebagen etter seg! Men fikk da måka litt for de som kom etter meg.. heldigvis kom HJ og henta meg på t-banen så jeg slapp å måke den lange oppoverbakken hjem!

Det var dagens økt, og i morgen og onsdag blir det fysisk trening!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar