6. april 2011 - Hjemmetrening

Jeg startet sent men godt denne kvelden - var vel igang rundt 21.30-tiden.. Har slitt med motivasjonen når det gjelder trening akkurat nå. Mentalt sett har jeg vært ferdig med innendørssesongen siden NM i midten av mars. Men så er det jo slik at jeg skal være med på laget til Oslo Østre Miniatyrskytterlag som skal skyte finalen i Akershusserien i 1. divisjon imorra.. Her blir det fryktelig hard konkurranse da mange stiller med landslagsskyttere på sine lag. Jeg merker derfor et ekstra "ansvar" for å prestere, og da MÅ troen på meg selv være på topp. Uansett er det typisk meg det å drive med "rykk-og-napp-trening".. "oi, er det et stevne på gang - da må jeg jo kanskje en del trene da?!"

Det var nok derfor det tok sin før jeg fikk satt opp skytesimulatoren i stua og begynt treningen. Jeg hadde bestemt meg for at jeg uansett skulle gjennomføre en 45-skuddserie stående for å få følelsen inn i kroppen igjen. Og det var tung - beintungt! Men jeg visste fra mandagens miniøkt at jeg måtte jobbe og ikke slippe konsetrasjonen. Og det gjorde jeg så godt som hele veien gjennom. Tror faktisk aldri jeg har skutt så bra på skytesimulatoren før.. Denne gangen teipet jeg også fast noen ark rundt blinken. Dette for å få mer hvitt rundt slik at jeg ikke skulle ha vanskeligheter med å se at sikte og hullkorn var sentrerte - ofte kan jeg bli litt lurt (noe som forøvrig er veldig vanlig på felt, når det er for lite hvitt rundt..)

Siden jeg ikke har mulighet til å stille inn skiva til 15-meter NSF-skive, så blir det skyting på vanlig DFS-skive og det gjør at jeg må kjempe enda mer. Dagens sum ble 443, og det er vel en forbedring på to poeng på Scatten. Gjennomsnittet på avtrekksverdien per 10-skudd var 1,6 - 1,7 - 1,8 - 2,7 og 1,6 på den siste 5-skudden. Også ganske bra verdier i forhold til tidligere treninger.

Så da håper jeg bare at jeg kan ta med meg denne positive treningen videre til imorgen. Jeg må også huske på å ikke tippe for mye til høyre, ha fokus på å få kolben godt opp og inn i skuldra, justere inn jakka og sjekke nullstillingen - puste godt og ta 45 gode avtrekk!

Jeg skal jobbe på og gjøre mitt beste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar