17. oktober 2011 - Trening på Oslo Østre

Mandag = 15-metertrening på Oslo Østre. Var igang litt over sju ikveld og satt meg rett i knestående. Det ble ikke like mye stillingssurr denne gangen, for jeg satte meg slik jeg gjorde på slutten av forrige trening. Det funker ganske bra, så lenge jeg klarer å slappe av i alle ledd. Men det er lettere sagt enn gjort. Det som er positivt er at jeg nå får festet kolben mye bedre i skuldra, og kan derfor slappe godt av i hodet på kinnstøtta - det kunne jeg ikke før. Venstrebeinet er også mye lenger frem enn før, noe som gir meg trykkpunkt lenger frem og over venstrehånd og børsa. Remma drar jeg over mor vestre slik at jeg skal unngå puls i børsa - det er det viktig at jeg husker på stevner. Ellers må jeg trene mye på tempo og avtrekk. Jeg blir sittende for lenge å sikte - er nesten blå i ansiktet når jeg endelig trekker av. Men det kommer med bevisst trening. Jeg føler uansett at jeg er inne på noe på kne, og det er jo bra så tidlig i sesongen.

Poengmessig fikk jeg vel ny rekord i antall 49-serier på kne.. telte ikke eksakt antall, men tror det ble etpar 50-serier og 10-11 49-serier, hehe.. Samlingene var i motsetning til forrige gang, veldig bra!


10 enkle skudd stående - nieren kjente jeg. Hvis målet var å unngå innertieren så klarte jeg jo det ;o)

Det ble ikke voldsomt mange skudd på stående denne gangen heller, men noen måtte jeg jo ta. Merket at fokuset var litt dårlig til tider, og det straffer seg. Man får jo ingenting gratis - tross alt! Men når jeg skjerpet meg ble det 50 og 49-serier og det er jeg fornøyd med. Planen er å jobbe mer med utholdenheten på stående både fysisk og mentalt. Ifjor var utfordringen i bein og i hodet, og det trente jeg mye på og det må jeg jaggu gjøre denne sesongen også!

Allerede om etpar dager er det tid for stevne på Oslo Østre. Denne gang i "onsdagsserien" skal det skytes utvidet innendørsprogram - noe som er litt friskt i minne siden det er det samme som utendørsprogrammet. Nå skal det sies at jeg ikke trente på tid eller på grunnlagsskyting ikveld, men velger heller å ta det litt som det kommer til onsdag ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar