13. mars 2012 - Hjemmetrening

Jess - da fikk jeg tid til å ta en økt med Scatten i kveld! Etter jobben dro jeg rett videre til Core Boot Camp for heavy sirkelstyrketrening! Det kjenner man i musklene etterpå - men heldigvis gir det meg mye energi og overskuddet kunne jeg bruke på en times trening med skytesimulatoren.

Jeg tok noen klikkskudd på stående rett på veggen hvor jeg hadde fokus på likevekten/balansen i kroppen og under beina. Men de resterende 50 minuttene brukte jeg på knestående. Det ble mye fokus på den indre balansen, plassering av pøllen under ankelen og generelt avspenning.

Jeg så godt at det er avtrekket det skorter på, for holdeområdet mitt er veldig bra. Og det er jaggu ikke enkelt å jobbe av seg avtrekksuvanene.. men mot slutten av økten satt jeg plutselig veldig bra og jeg kunne bare trekke av! Fikk også tatt bilde av stillingen slik at jeg kunne se hvordan jeg faktisk satt. Det er en av utfordringene når man skal bygge skytestillinger - at man ikke ser seg selv utenfra. Og selv om bildet forfra ble noe uskarp, så synes jeg det ser ganske bra ut.



Måten jeg bygde stillingen på var å sette pøllen litt fremfor ankelen for da får jeg fordelt vekten litt bedre. Venstrefoten plasserer jeg litt fremover - altså ikke helt vinkelrett - for å få den riktige høyden, og justerer selve foten mot høyre for å finne blinken/nullstillingen. Jeg prøver å unngå og plassere høyrelåret for lang ut, men heller plassere det mer mot skiva slik at det blir mer avspent og vekten kommer over pølla og ikke på låret. Videre legger jeg børsa i vestre hånd slik at tommelen og resten av fingrene har noenlunde lik høyde på hver side av børsa. Og før det smeller passer jeg på å kjenne etter at jeg slapper av i skuldre og at hovedtyngden går gjennom ryggen, ankelen og ned i pølla.. puh!

Da gjenstår det å se om jeg får til dette imorra på Onsdagsserien ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar