26. mars 2012 - Trening hos Oslo Østre

I kveld kjente jeg at det var åtte dager siden siste skytetrening. Nå som det ikke er noen stevner blir jeg litt rusten i formen med kun en trening i uka. Før helgen fikk jeg også vite at det ikke blir noen 15-meter-NM før i november! Men det synes jeg igrunn er likegreit - da har jeg en god grunn til å kickstarte innendørstreningen i god tid før sesongen starter!

Så på grunn av flyttingen av NM har jeg nå fokuset på både kne og stående fremover mot banesesongen som starter 30. april. Noe som egentlig er en stor fordel, for dit går det fort!

Treningen i kveld var veldig bra på kne, men noe mer utfordrende på stående. Jeg skjøt fine samlinger på stående, men de ville ikke sitte helt i midten. Må nok bite i det sure "sjekk-nullstillingen-mer-nøye-eplet" og tren med Scatten og/eller tørrtren til neste gang - blir også litt feig på avtrekket. På kne finner jeg nå stillingen ganske raskt, men må jobbe mye mer med nullstillingen og avspenningen - ellers kan jeg fort bli litt forknytt der jeg sitter, spesielt når det begynner å smelle litt mer. Men jeg var ganske flink med avtrekket. Nå føler jeg i hvert fall at bitene begynner å falle mer på plass kne - og kan vel nesten ikke innrømme dette - men det begynner faktisk å bli bittelitt gøy å skyte kne..!

Ellers tror jeg nok også det at det har vært mange forandringer på jobb kan ha litt innvirkning på skyteøktene den siste tiden. Merker at jeg er litt småstressa i kroppen og klarer ikke helt å dra nytte av pustingen - det blir rett og slett litt forknytt og den gode avspenningen uteblir. Men med litt påskeferiehvile i kroppen blir den nok toppers! :o)

Jeg har også fått noen tips til stående tørrtrening på mail som jeg ser frem til å teste ut! Veldig gøy og inspirerende å få slike e-poster altså! Ellers er det stor sjangse for at det blir litt mer trening til neste uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar