23. august 2012 - Trening hos Oslo Østre

I dag var jeg en tur oppom Årvoll-banen for å trene litt etter LS. Det ble 100-meteren i dag pga cupskyting for seniorene.

Merket fort at jeg allerede var litt rusten etter en drøy uke uten skyting. Jeg tok også litt "for lett" på det og gjorde ikke arbeidsoppgavene mine bra nok. Så det var lurt å få en økt slik at jeg fikk pisket meg selv litt igang igjen. Jeg må fortsatt jobbe med hvert eneste skudd - ellers er det jo ikke noen vits i å ligge der å skyte!

Noen stikkord:
- fjernet ett kolbeinnlegg og byttet ut et med en på 250 gram. 

Kne:
- vekt på venstre side, slippe opp i venstrearmen og høyre skulder!!
- RO + TØFF
- unngå å strekke hodet
- remfestet litt foran merket pga et ferre kolbeinnlegg
- la skuddet gå!

Ligg:
- lade litt "sideveis" under omgangen/grunnlag, istedetfor å bli spent/usikker
- pass på skulderkontakten når tempoet øker!

HUSK! Du må kjempe for hvert skudd!

Noen utvalgte treningsskudd i skiva på 100-meteren..

Bilde 1: 5 skudd stå, 5 skudd kne, 5 skudd ligg
Bilde 2: 10 skudds grunnlag
Bilde 3: 5 skudd kne

Bilde 1: 10 skudds omgang
Bilde 2: 5 skudd stående

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar