6. september 2012 - Trening hos Oslo Østre

Det er ikke vanskelig å se at høsten virkelig har begynt å vise seg. I dag var det regntungt på kvelden her i Oslo, noe som påvirker sikten når klokka begynner å nærme seg 1830.. Jeg måtte derfor være effektiv og trene på det jeg måtte. På tross av at det også var litt kaldt i været, ble det raskt mirage. Men for min del var teknikken/gjennomføringen det viktigste for meg - ikke nødvendigvis sikten. Omgangsskyting/liggendestillingen var definitivt et hovedfokus for meg i kveld, og det synes jeg at jeg fikk mye ut av :)

Ligg (spesielt omgangsskyting):
- kolbekappa i 0-posisjon bak (ikke hevet som før), fikk bedre skulderkontakt
- HARD på avtrekkeren!!
- nullstilling!!
- husk å alltid sjekke skivenummeret for hvert skudd!!

Kne:
- ordentlig avspent i hele kroppen
- bare la det skje - ikke spenn noe når du skal avlevere skuddet!!
- nullstilling!!

Stå:
- skyt litt raskere - ikke finsik for mye - da blir du usikker og passiv!
- RO heller godt ned "lenge" og så bruk liten tid på TØFF-stadiet!
- må gjennomføre litt som på grunnlaget - være PÅ!
- nullstilling!!

5 skudd kne (100m)


Min tredje omgang for kvelden - da satt den med riktig
plassering av kolbekappa og ordentlig tøff på avtrekkeren!

Avsluttet kvelden med et grunnlag. Det andre liggendeskuddet var fryktelig trangt
i løpet, så der brukte jeg mye krefter og litt mye tid, så derfor ble det litt rufs på
slutten, men ellers veldig fint!

Du vet det er på tide å runde av
treningen når det er mer lys på standplass
enn på skivene... ;)

Til søndag skal jeg skyte sesongens tre siste stevner for min del. Målet er å ta ut de siste skytekreftene jeg har igjen, og gjennomføre så bra som jeg overhodet klarer. Jeg skal ikke gi meg før siste skuddet sitter i min skive! Så kan jeg ta en liten velfortjent ferie.. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar